Gå til innhold

Berg-og-dalbanefølelser - vesla med kreft

Anbefalte innlegg

Kjære KaVa,

Nå har jeg aldri vært den flinkeste med ord, men jeg sender over en stor *KLEM* til dere alle sammen. Håper virkelig at denne Berg-og-dalbanen snart endrer seg til det bedre og at kreften forsvinner for godt.

Tenker masse til dere...

Fortsetter under...

Jeg ønsker dere lykke til, og håper det går bra med jenta di.

*trøsteklem*

Du virker som en sterk og trygg mamma som trekker uante krefter frem når det trengs. Ta allikevel vare på deg selv, og takk ja til avlastning dersom muligheten byr seg.

God bedring til snuppa!

Snorkfrøken

Det var sterk lesing. Det høres ut som dere takler situasjonen helt topp, men jeg kan ikke forestille meg annet enn at det må være en enormt påkjenning å oppleve det dere går gjennom nå. Ønsker dere alt vel og håper vesla di klarer denne kampen.

Snakker om urettferdig verden...

Gjest Aviaana

Nå er det morgen igjen - og alt føles bedre. Har fått sovet godt i natt, og har snakket med mannen min og vesla på sykehuset. Hun er innlagt her i byen nå, så jeg skal ta med meg guttene og dra dit om litt. Hun har fått blodoverføring og antibiotika i natt, så forhåpentligvis er hun i litt bedre form.

Når jeg leser igjennom innlegget mitt fra i natt, virker det "verre" enn jeg egentlig føler mesteparten av tiden. Selv om min mann og jeg er "venner og omsorgsarbeidere" mesteparten av tiden, finner vi utrolig nok tilbake til "kjærester" innimellom også - noe som er kjempeviktig! Vi har også hatt en evne til at når den ene er nede følelsesmessig, holder den andre koken og tar de tyngste børene - det har vært utrolig viktig for oss å være to igjennom denne prosessen!

Takker for alle gode ord og tanker!

Jeg leste innlegget og følte virkelig med deg og dere. Og det at du får sagt det slik som det er tror jeg er utrolig viktig for at dere skal klare dere. Du har all grunn til å være sliten og fortvilet!

Sender deg en god klem. Ta godt vare på deg selv, selv om jeg skjønner det er vanskelig :)

Annonse

Gjest Mammaen til jente med kreft

Kjære deg!

Jeg føler så masse, masse med dere... Har gjennomgått det samme selv, så jeg vet akkurat hvordan du har det!

Jeg kan ikke si annet enn at jeg tror det er ganske vanlig å føle slik dere gjør, du ER kun mor og omsorgsarbeider nå, og slik tror jeg det må være, det er ummeneskelig å klare mer enn det...

For meg var det slik at jeg var den strerke, gråt ikke, viste ikke følelser og var tøff som rakkern utenpå, pappaen viste mer sorg og var mer følelsesmenneske, snakket mer om det og var myk:o)

Jeg har slitt masse i ettertid (datteren er frisk nå), mine følelser kom når hun var frisk! Da toppet det seg for meg og jeg sliter endel enda, gubben har det bedre nå i ettertid!

Tror det er viktig å kjenne på fortvilelsen, vise sorg og hyle og skrike ut innimellom, det ee i alle fall mitt råd til deg!

Ord blir fattige i en slik stund, og det er ikke lett for de utenfor heller, de følger ikke med som dere ig vet ikke om annet enn å spørre hvordan det går...:o)

Ønsker dere så veldig lykke til og jeg tenker masse på dere!!!

Annonse

• 2 uker senere...
Angela1365380318

Hei!

Har fulgt med inne på siden til datteren deres og må si at alle barna deres virker fantastiske. Skjønner at dere opplever mange dilemmaer nå. De eldste guttene suger seg nok til foreldrene når dere er hjemme, siden dere har jo vært mye borte og de trenger jo også mammaen og pappaen sin. Samtidig som dere vil være der for de, så vil dere støtte og oppmuntre vesla, være der det skjer, og i tilfelle dette ikke skulle gå bra, oppleve den siste tiden med henne.

Det er mange her inne som tenker på dere, men det er vel vanskelig for deg å få med deg det midt oppi det hele.

Det er nok ingen fasitsvar, men jeg vet at mange forhold blir ødelagte i slike vannskelige situvasjoner, fordi man ikke er kjærester men mer som partnere i prosjektet få hverdagen til å gå rundt. Jeg ville prøvd å¨pleie forholdet litt og snakket litt om samlivet dere immellom og ikke bare la barna bli tema. Vill sex er nok det siste dere tenker på nå om dagene, men det å se den andre personen og dens redsel, tretthet og lengsel er viktig, ikke bare se seg selv. Annerkjenn hverandre og støtt hverandre.

Barna deres trenger og fortjener gode foreldre. Og gode foreldre blir man ikke av å være utslitt og utmattet. Prøv å få familie, venner og andre barna liker til å tilbringe litt tid med de så dere får hvilt dere. Det vil bli bedre for ungene og dere om dere har mer energi til dem.

Dette er nok ikke tiden til en ukes tur til Barcelona for å pleie forholdet, men en kveld, natt og morgen alene kan gjøre underverker:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...