Gå til innhold

Reisetrille - Carena Easy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vogna er helt ok til sitt bruk! Hos oss ligger den i bilen sånn at vi kan bruke den på kjøpesenter osv (akkurat som det er noe vits, hun vil jo bare gå selv... hihi)

Altså, en helt grei vogn, men ikke kjempekomfortabel - hvis du skjønner!

Vi skal til Alcudia, Mallorca. Tenkte en sånn en er ok til sydentur, eller skal jeg ta med Simo sportsvogna?

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176581902' post='3591642]

Vi skal til Alcudia, Mallorca. Tenkte en sånn en er ok til sydentur, eller skal jeg ta med Simo sportsvogna?

Vi var i Hellas i september i fjor, da var snuppa 10 mnd. Vi kjøpte Carena'n for å ha med på tur. Det ble allikevel til at vi kjøpte en brukt sportsvogn med lufthjul til en billig penge (tror det var Hauck eller noe sånt), og tok med den istedenfor. Tyngre å ha med, og vanskeligere å stable - men utrolig mye bedre å trille både på stranda og på brostein og dårlig asfalt...

Jeg er veldig glad for at vi valgte den løsningen istedenfor Carena'n... Så jeg vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg... Jeg ville heller ikke tatt med Emmaljunga'n (vår splitter nye "hovedvogn" da vi ventet snuppa) på flyet, i tilfelle den skulle bli ødelagt. Men samtidig var det som sagt veldig deilig å ha en vogn med store hjul...

Kjøpte denne brukt for 350 kroner, og det var den definitivt verdt! ;)

Vi var i Hellas i september i fjor, da var snuppa 10 mnd. Vi kjøpte Carena'n for å ha med på tur. Det ble allikevel til at vi kjøpte en brukt sportsvogn med lufthjul til en billig penge (tror det var Hauck eller noe sånt), og tok med den istedenfor. Tyngre å ha med, og vanskeligere å stable - men utrolig mye bedre å trille både på stranda og på brostein og dårlig asfalt...

Jeg er veldig glad for at vi valgte den løsningen istedenfor Carena'n... Så jeg vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg... Jeg ville heller ikke tatt med Emmaljunga'n (vår splitter nye "hovedvogn" da vi ventet snuppa) på flyet, i tilfelle den skulle bli ødelagt. Men samtidig var det som sagt veldig deilig å ha en vogn med store hjul...

Kjøpte denne brukt for 350 kroner, og det var den definitivt verdt! ;)

Hmmmm... Jeg har tilbud om å kjøpe en Easy billig... *i tenkeboksen*

Det upraktiske med Carena Easy er at den ikke er en "paraplytrille", den blir altså ikke veldig liten sammenslått. Hvordan den er i bruk skal jeg ikke uttale meg om, men størrelsen på den sammenslått var en av grunnene til at jeg valgte den bort da vi skulle ha reisetrille.

Vekt er også greit å legge merke til ettersom man gjerne har en del annen bagasje å drasse på når man skal ut å reise.

Annonse

Det upraktiske med Carena Easy er at den ikke er en "paraplytrille", den blir altså ikke veldig liten sammenslått. Hvordan den er i bruk skal jeg ikke uttale meg om, men størrelsen på den sammenslått var en av grunnene til at jeg valgte den bort da vi skulle ha reisetrille.

Vekt er også greit å legge merke til ettersom man gjerne har en del annen bagasje å drasse på når man skal ut å reise.

Hvilken trille endte dere opp med? Er du fornøyd? Jeg vil ikke ha sånne bittesmå hjul, men gjerne noen ala Easy sine (det er vel gummihjul, ikke bråkete hardplast-hjul..?)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176639158' post='3591836]

Hvilken trille endte dere opp med? Er du fornøyd? Jeg vil ikke ha sånne bittesmå hjul, men gjerne noen ala Easy sine (det er vel gummihjul, ikke bråkete hardplast-hjul..?)

Ikke myke hjul på Easy'n nei... De er harde!

Quinny Zapp. Den er så liten at du får den med deg som håndbagasje på flyet og kan dermed ha den med inn forbi innsjekkinga. Det er ikke nedfellbar rygg da, så om barnet skal sove må du vippe hele vogna og da helst sitte stille sjøl.

Zapp er ikke aktuell, nei. Hvis vogna ikke kan soves i, så er poendet borte. Ikke er det kalesje heller...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176663446' post='3592085]

Zapp er ikke aktuell, nei. Hvis vogna ikke kan soves i, så er poendet borte. Ikke er det kalesje heller...

Det er kalesje på Zapp jo. Men skjønner det godt. Hadde ikke dratt på ferie med bare den med sove-barn. Men den er helt genial å fly med.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176639158' post='3591836]

Jeg tror de fleste triller har sånne små hardplasthjul dessverre. Vi kjøpte en BabyDan Copenhagen trille. Den er god å trille og snuppa sitter/ligger godt i den, men den veier for mye syns jeg.

Har hørt mange som anbefaler Maclaren-trillene, de er veldig lette. Ellers har Peg Perego gode triller tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...