Gå til innhold

Hovne lymfeknuter = infeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest saltsild
Skrevet

Hvilken str er det på hovne lymfeknuter? Er de små eller store? Noen som vet det? Er ikke det knuter som kan bli der hele tiden, eller forsvinner de av seg selv?

Må man ha hatt en infeksjon i kroppen som har utløst at de blir hovne? Må man ev merke en slik infeksjon?

Jeg har noen knuter på halsen og lurer på om det ikke kan være hovne lymfeknuter.

Pleier det å være flere eller kun en? Vokser de og blir større eller kan de bli små?

Prøvd å lete litt på nettet, men jeg finner ikke ut hvor store de pleier å være?

Er det noe å bry seg om eller gjøre noe med eller kan de bare være der??

Skrevet

Jeg kjenner ingen på min hals, så var jeg deg ville jeg sjekket hos legen. Man skal vel ikke kjenne de?

Min sønn har hatt en hoven lymfeknute, den var på størrelsen med ytterste ledd på tommelen min ei stund. Den er så godt som borte nå etter tre mndr. Det ble tatt prøver av han og det viste seg at han har hatt kyssesyken uten særlige plager.

Lykke til.

Skrevet

Vårt barn på 9 år har hatt en lymfeknute på siden av halsen i et halvt år nå. Fikk den da det var infeksjon i kroppen, og den trakk seg litt i sammen da sykdommen var over. Nå er den som en ert. Men i følge doktor er det ikke farlig. Tror ikke den vil forsvinne helt noen gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...