Gå til innhold

Playa de Muro, Mallorca

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

I Alcudia altså. Noen som har vært der?

Vi skal bo på ett hotell som heter Ses Fotges.

Jeg lurer på hvordan det er med shopping der? Jada, jeg vet at jeg skal på en barnevennligferie, men jeg vil snike meg bort en dag og bruke litt penger ;o)

Og supermarked, finnes det? Handlesenter?

Eller er det bare bading som gjelder og jeg må reise lengre bort for å finne slike ting?

Skrevet

Det er ikke mulighet for seriøs shopping langs Playa de Muro, men det kryr av turist\juggelbutikker som stort sett alle selger det samme. Sett av en dag og reis til Palma for å shoppe. De små matbutikkene som det kryr av langs hele strandveien er veldig dyre i forhold til der spanjolene handler. Ca. 2-3 kilometer fra Alcudia havn, nedover boulevarden finnes det ett slik. Det ver mye spart å storhandle her.

Skrevet

Det er ikke mulighet for seriøs shopping langs Playa de Muro, men det kryr av turist\juggelbutikker som stort sett alle selger det samme. Sett av en dag og reis til Palma for å shoppe. De små matbutikkene som det kryr av langs hele strandveien er veldig dyre i forhold til der spanjolene handler. Ca. 2-3 kilometer fra Alcudia havn, nedover boulevarden finnes det ett slik. Det ver mye spart å storhandle her.

Takker.

Da spørs det om ikke jeg krever en barnefridag og reiser inn til Palma. Det går vel busser tenker jeg, men vet du om det koster skjorta med en taxi?

Sist jeg tok buss på Mallorca, i Santa Ponsa, følte jeg meg som sild i tønne.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176583529' post='3591659]

Takker.

Da spørs det om ikke jeg krever en barnefridag og reiser inn til Palma. Det går vel busser tenker jeg, men vet du om det koster skjorta med en taxi?

Sist jeg tok buss på Mallorca, i Santa Ponsa, følte jeg meg som sild i tønne.

Avstanden til Palma er rundt 70 km, slik det blir nokså kostbart med taxi (selv om det er mye billigere enn her.) Mallorcas nest største by Inka ligger vesentlig nærmere og er i så fall et bra alternativ. Den byen har en stor skinn-industri og det ukentlige markedet som jeg mener å huske at er på tirsdager samler mye folk.

Skrevet

Avstanden til Palma er rundt 70 km, slik det blir nokså kostbart med taxi (selv om det er mye billigere enn her.) Mallorcas nest største by Inka ligger vesentlig nærmere og er i så fall et bra alternativ. Den byen har en stor skinn-industri og det ukentlige markedet som jeg mener å huske at er på tirsdager samler mye folk.

Ah, marked er en del av mine ting jeg liker i løpet av ett ferieopphold.

Det er noe med stemning, titte på folk og alt det merksnodige de selger :o)

Jeg var faktisk på marked der sist jeg var på Mallorca, men det er 10 år siden nå (jøss så tiden flyr)

Da noterer jeg meg navnet på den byen. Takk skal du ha.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176584050' post='3591661]

Ah, marked er en del av mine ting jeg liker i løpet av ett ferieopphold.

Det er noe med stemning, titte på folk og alt det merksnodige de selger :o)

Jeg var faktisk på marked der sist jeg var på Mallorca, men det er 10 år siden nå (jøss så tiden flyr)

Da noterer jeg meg navnet på den byen. Takk skal du ha.

Ja, det er ikke dumt, skal dog være Inca.

God tur.

Skrevet

Ja, det er ikke dumt, skal dog være Inca.

God tur.

Takk. Jeg googlet og kom fram til at det var 15 min unna, det skulle jo være overkommelig.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176584410' post='3591665]

Takk. Jeg googlet og kom fram til at det var 15 min unna, det skulle jo være overkommelig.

Jeg kan kan veien en går dit, om en tar en spaser tur:) Men litt for vansklig å forklare i skrift. Jeg håper du spør noen om veien da:)

Igjen må du ha en riktig god tur.

Skrevet

Jeg kan kan veien en går dit, om en tar en spaser tur:) Men litt for vansklig å forklare i skrift. Jeg håper du spør noen om veien da:)

Igjen må du ha en riktig god tur.

Kan man gå dit? Jeg trodde man måtte kjøre, men nå er jeg kanskje en smule lat ;o)

Det skulle vel være mulig og praie en taxi. Jeg må se dagsformen an om jeg kan gå, og jeg vil gjerne reise dit på en tirsdag da markedet var, hvis jeg skal.

Var du på markedet? Så las jeg at de hadde skoutsalg, camper bl.a *blir veldig ivrig når jeg hører at det selges sko*

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176586900' post='3591691]

Kan man gå dit? Jeg trodde man måtte kjøre, men nå er jeg kanskje en smule lat ;o)

Det skulle vel være mulig og praie en taxi. Jeg må se dagsformen an om jeg kan gå, og jeg vil gjerne reise dit på en tirsdag da markedet var, hvis jeg skal.

Var du på markedet? Så las jeg at de hadde skoutsalg, camper bl.a *blir veldig ivrig når jeg hører at det selges sko*

Ja, jeg var på markedet. Var veldig bra:) Jeg og min skole gjorde ganske mye rart på den ferien der:) Savner mallorca. Ja, en greier fint å gå dit. Jeg har greid det og da går det:) Men det går også ann å ta en taxi. Jeg misunner deg så fælt. Bare å spør meg videre om du lurer på mer, jeg er kjent på nesten hele Mallorca:)

Ha en fin natt:) Nå skal jeg jobbe videre.

Skrevet

Ja, jeg var på markedet. Var veldig bra:) Jeg og min skole gjorde ganske mye rart på den ferien der:) Savner mallorca. Ja, en greier fint å gå dit. Jeg har greid det og da går det:) Men det går også ann å ta en taxi. Jeg misunner deg så fælt. Bare å spør meg videre om du lurer på mer, jeg er kjent på nesten hele Mallorca:)

Tror du blander sammen noe her nå..Distansen Alcudia-Inca er rundt 25 kilometer og må vel sies å være litt vel langt å gå annet enn for MEGET spesielt interesserte.

Skrevet

Høres ut som dere hadde det moro. Jeg har vært på Mallorca 2 ganger før, begge gangene i Santa Ponsa. Første gangen husker jeg ikke så mye av, var liten.

Nå skal ikke vi bo i Alcudia sentrum, men Playa de Muro, som er en bukt etter som jeg har skjønt det. Det blir kanskje litt lengre og gå da. Dette ser jeg når vi er der, men alltid moro og gjøre seg litt "kjent" på forhånd.

Dere var kanskje i Hydropark og badet? Vi har snakket om en tur dit, vi får se, skal ta det med ro også og ikke bli sliten av ferien ;o)

Skrevet

Tror du blander sammen noe her nå..Distansen Alcudia-Inca er rundt 25 kilometer og må vel sies å være litt vel langt å gå annet enn for MEGET spesielt interesserte.

Øh, så langt går jeg bare ikke! ;o)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg snakker om det som tar 15 min å kjøre. Det står lenger oppe. Dit gikk vi til. Men ikke 25 kilometer nei. Det var noen kilometer, men husker ikke hvor mye. Men jeg ville tatt meg en tur dit jeg var, på det markedet. Var ganske bra der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...