bouenas Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Jeg bare _må_ skrive nattens megaskumle opplevelse! Tidligere i kveld, sånn fra 21 - 22 tiden, drakk jeg en og en halv rusbrus. Kosedrikking, fordelt over flere timer. Min datter på 17 år var ute med venner, og skulle komme hjem rundt 01 tiden. Telefonen hennes var utladet, og vennene svarte heller ikke på tlf. I 02 tiden ringte jeg en slektning som jeg visste var våken, for å høre om vedkommende kunne være så snill å hente min datter, for jeg ville ikke kjøre siden jeg hadde drukket litt tidligere på kvelden. Men de hadde fått besøk av et vennepar, og h*n spurte hvortid og hvor mye jeg hadde drukket. H*n er lege, og regnet kjapt ut at det ikke var noen fare for noe promille, så jeg kunne trygt kjøre. Tidligere ble telefonen min fulgt veldig med av politiet, for jeg hadde/har en svært voldelig eksmann. (I tillegg til voldsalarm). De har aldri sagt det ikke med rene ord, men jeg har gjennom flere års tett/god kontakt forstått det slik at jeg ble avlyttet, og har hele tiden vært glad for dette. Tydeligvis gjør de dette enda. Er nesten garantert sikker på at de hørte min telefonsamtale med slektningen min, som altså er lege. For 10 minutter før jeg snakket med h*n, kjørte de (politiet) forbi huset mitt, på sin faste runde forbi her. (Vi har bare en politibil her). Og da jeg var på vei for å hente min datter - (i 02 tiden) _gjett_ hvem som stod i krysset nedenfor her - med promillekontroll!! Har du drukket? Spurte han smilende. Jaaa, stotret jeg frem, 1 1/2 rusbrus.. Har dere hørt på telefonen min?? Spurte jeg. Det svarte han ikke på, bare smilte og sa jeg måtte blåse. Jeg har ringt til (lege-slektningen), og h*n sa jeg trygt kunne kjøre nå..., sa jeg - hjelp, sa jeg - jeg skjelver!! Jaja, vi får se da, om h*n har rett.... Da jeg hadde blåst holdt politiet blåse-dingsen ertende inntil brystet slik at jeg ikke fikk se resultatet. Tror du h*n hadde rett?? Spurte politien, og smilte litt strengt, men lurt. Å gud, jeg håper det!! Svarte jeg. Så viste han meg den, og den lyste grønt! Og viste 0,00 i promille. Bare kjør videre du, sa han så lo de litt begge politiene.. Dette er første gang jeg har gjort noe sånt, altså!!, sa jeg skjelvende og småhysterisk til de, og jeg hadde ikke kjørt om ikke h*n hadde sagt jeg trygt kunne kjøre! Neida, men dette gikk jo fint det, sa de, og det er jo flere timer siden du drakk den ene og den halve rusbrusen. Ha det bra, og vel hjem, sa de smilende Føler meg litt små-paranoid her, men de pleier _aldri_ å ha promillekontroll der og på den måten, og de kjørte forbi meg (huset vårt) 10 minutter tidligere, da jeg ringte til min slektning. Og jeg vet, med 98% sikkerhet, at de har fulgt mine samtaler i flere år, pga min eksmann. (Når/dersom jeg ringer politiet kommer det automatisk opp en sånn førsteprioritet-kode på skjermen demmes, det har de vist meg) Jeg ler og skjelver enda (lettere hysterisk:)), skammer meg for å ha kjørt uten å være _sikker_ annet enn min lege's utsagn, på at jeg kunne kjøre. Jeg har 0 peiling på utregning osv, har aldri brydd meg med det, for jeg har aldri kjørt etter å ha drukket før. Og dette blir definitivt første og siste gang!! 0 Siter
gnochi Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Vel...Er det ikke sånn at en skal vite hvis en er overvåka, ellers er det brudd på personvernet? Dette ville jeg sjekka opp... 0 Siter
morsan Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Jeg skjønner at dette var guffent. Det skal jammen meg noe til å bli utsatt for kontroll også. I alle de mer enn 20 årene jeg har hatt førerkort har jeg kun én gang blitt stoppet i promillekontroll, og det var på en hpvedvei - ikke i et boligområde. Så om det ikke var slik at de hadde hørt på samtalen din, så var det jammen meg et utrolig sammentreff! 0 Siter
Gjest Er dette seriøst? Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Overvåker samtalene dine?? Det er faktisk ikke lovlig, og jeg kan ikke fatte at du (om det er sant, noe jeg tviler på) finner deg i dette. 0 Siter
Gjest trenger psykolog Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Helt ærlig så tror jeg ikke du er småparanoid, men at du er mer paranoid enn det som godt er. Politiet har ikke ressurser til å overvåke enkeltpersoner, å tro de overvåker mobilen din er ren paranoia. Tilfeldigheter skjer ofte, og klart de flirer av deg når du er så paranoid at du spør dem om de overvåker deg. Ikke har de lov til det heller, voldelig eksmann eller ikke. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Politiet har selvsagt ikke avlyttet telefonen din. Ikke rart de lo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.