Gå til innhold

FU: Finnes det ETT eneste menneske som IKKE

Anbefalte innlegg

Skrevet

..slanker seg her i verden?

Jeg mener.. som spiser baade sunt og usunt om hverandre, beveger seg passe mye, er passe mye lat, passe forfengelig, rett og slett NORMAL?!

Jeg blir gal av slankepratet blant venninnene mine.. hundre og ett er ute om de spiser en burger paa loardagskvelden.. og jeg merker jeg blir paavirket..

Man kan da vaere baade attraktiv og sunn med 5 kilo for mye, eller..?

Beskriv ditt forhold til kropp/mat/vekt, ogsaa du som kanskje veier noen kilo for mye og som klarer kunstverket aa ikke slanke seg..

Ser faktisk opp til mennesker som er overvektige og klarer aa ta seg en soft is i det fine vearet! De vet de blir uglesett, men driter i det. Impressing!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har det motsatt. Har litt dårlig samvittighet for å _ikke_ være motivert for slanking.

Jeg har sakte lagt på meg slik at BMI plutselig ble 26. Så jeg bør gå ned i vekt.

Men når jeg ser meg i speilet, ser jeg ikke helt problemet. Og klærne er ikke blitt _så_ små.

OK- kjenner jo at her er noen kilo som ikke trenger være der. At magen er rundere og baken mykere enn nødvendig. Men blåser i det.

Så forsøker jeg tenke på BMI, og hjerte-kar sykdommer etc. Da sier fornuften min at JO- jeg må ned i vekt. Men jeg eier ikke motivasjon for det. Jeg trimmer mer, men vil liksom ikke redusere i matveien. Og vekta forblir stabil- eller svakt oppadgående.

Huff- bare ved å skrive det her - så kjenner jeg igjen at jeg burde gå ned...

Men ... jeg har jo ikke lyst!

Skrevet

Har det motsatt. Har litt dårlig samvittighet for å _ikke_ være motivert for slanking.

Jeg har sakte lagt på meg slik at BMI plutselig ble 26. Så jeg bør gå ned i vekt.

Men når jeg ser meg i speilet, ser jeg ikke helt problemet. Og klærne er ikke blitt _så_ små.

OK- kjenner jo at her er noen kilo som ikke trenger være der. At magen er rundere og baken mykere enn nødvendig. Men blåser i det.

Så forsøker jeg tenke på BMI, og hjerte-kar sykdommer etc. Da sier fornuften min at JO- jeg må ned i vekt. Men jeg eier ikke motivasjon for det. Jeg trimmer mer, men vil liksom ikke redusere i matveien. Og vekta forblir stabil- eller svakt oppadgående.

Huff- bare ved å skrive det her - så kjenner jeg igjen at jeg burde gå ned...

Men ... jeg har jo ikke lyst!

Du er jo langt under en BMI på fedme. Kanskje du rett og slett har trivselsvekt nå? Husk at det farligste er innaktivitet. Så hvis du sørger for å trimme er du sikkert mer enn god nok med den vekten du har.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du er jo langt under en BMI på fedme. Kanskje du rett og slett har trivselsvekt nå? Husk at det farligste er innaktivitet. Så hvis du sørger for å trimme er du sikkert mer enn god nok med den vekten du har.

Ja, men min BMI har pleid å være rundt 24....

Og jeg har aldri veid så mye som nå- annet enn som høygravid... Rare er at jeg ikke helt ser vektøkningen når jeg titter i speilet. Fortrenging, kanksje?

Men tusen takk for hyggelig tanke. :-)

Skrevet

"Jeg mener.. som spiser baade sunt og usunt om hverandre, beveger seg passe mye, er passe mye lat, passe forfengelig, rett og slett NORMAL?!"

Jeg!

fei1365380229
Skrevet

Ja, men min BMI har pleid å være rundt 24....

Og jeg har aldri veid så mye som nå- annet enn som høygravid... Rare er at jeg ikke helt ser vektøkningen når jeg titter i speilet. Fortrenging, kanksje?

Men tusen takk for hyggelig tanke. :-)

Du har ikke trent styrke da så du har fått mer muskler? De veier jo mer enn fett vet du og man legger ikke på seg i cm.

BMI er bare et tall som ikke er absolutt da. Noen har såpass kraftig beinbygning og er muskeløse slik at BMI godt kan være litt "forhøyet" for man i det hele tatt virker for kraftig.

Så lenge man er greit aktiv og lever så noenlunde sunt så ville jeg ikke bekymret meg så veldig om hjerte- og karsykdommer.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Du har ikke trent styrke da så du har fått mer muskler? De veier jo mer enn fett vet du og man legger ikke på seg i cm.

BMI er bare et tall som ikke er absolutt da. Noen har såpass kraftig beinbygning og er muskeløse slik at BMI godt kan være litt "forhøyet" for man i det hele tatt virker for kraftig.

Så lenge man er greit aktiv og lever så noenlunde sunt så ville jeg ikke bekymret meg så veldig om hjerte- og karsykdommer.

jeg og!! ja jeg er lat, men har "funnet" noen pilates-videoer på nett etter tips fra ei venninne, og vil prøve meg på det. Så jeg er lat men trener. Eter snop en dag og salat neste. Kan like greit ete en feit burger som taco stappet med salat og litt kjøtt.

Er enig i at ekstremt mange jenter er enten-eller, f eks ei venninne jeg kjente, overvektig, ville gå ned. Jeg (som er vel et sted mellom normal og overvektig, aner ikke vekta mi,tror den er under overvekt nå) sa vi kunne gå et par turer i uka sammen, det er jo bedre enn ingenting.. joda hun ville det. Uka etter "du jeg kjeder meg, kommer du innom en tur? og kan du kjøpe med litt snop til oss?"

Om man syter over vekta så eter man ikke snop midt i uka.. da holder man seg til en dag i uka, ev et måned eller 2 helt uten snop. Så har du dem som ALDRI eter noe usunt, og som spør hvordan jeg kan klare å ete sånne feite ting som f eks kebab? "Fordi jeg ikke har spist kebab på en måned og var sulten!"... "jamen jamen jamen" .. har lyst å be dem holde kjeft, jeg ba faktisk ikke om kostholdstips her..

Skrevet

Jeg er overvektig - og slanker meg! Men jeg kan unne meg noe innimellom. Snart skal jeg vel ta den første isen - og jeg driter i hva folk synes :)

Skrevet

Jeg er mer som sjøstjerna at jeg av og til får dårlig samvittighet fordi jeg ikke er motivert for å slanke meg....;-)

men jeg står over softisen, lell, ikke min favoritt;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er mer som sjøstjerna at jeg av og til får dårlig samvittighet fordi jeg ikke er motivert for å slanke meg....;-)

men jeg står over softisen, lell, ikke min favoritt;-)

he-he.

Soft-isen din kan jeg overta. Liker det godt jeg. ;-)

Skrevet

he-he.

Soft-isen din kan jeg overta. Liker det godt jeg. ;-)

*S* Hvis jeg skal utdype svaret helt, så synes jeg soft-is er god hvis det er i BEGER om med mørk sjokoladesaus på. Men ikke hvis det er i kjeks med strøssel på....;-)

Gjest lillee_my88
Skrevet

*S* Hvis jeg skal utdype svaret helt, så synes jeg soft-is er god hvis det er i BEGER om med mørk sjokoladesaus på. Men ikke hvis det er i kjeks med strøssel på....;-)

rosa strøssel på! *smatte*. Men det er flott at det finnes noen som har funnet balansen "ja jeg trenger å slanke meg men en softis i uka ødelegger ikke alt", og ikke tenker "jeg kan aldri ete noe sunt for da blir jeg feit" / "jeg blir aldri tynnere uansett så jeg kan bare ete masse usunt"

Skrevet

Jeg slanker meg sjelden. Stort sett spiser jeg som jeg vil, trener minimalt og har likevel en helt normal vekt. Men nå er jeg i en slankeperiode, for å få vekk de siste svangerskapskiloene. Er likevel ikke helt hysterisk, men trener en del og tenker mer over hva jeg putter i meg. Går sakte men sikkert ned i vekt.

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Jeg prøver å leve sundt i det daglige, og å timme litt.

Skeier ut rett som det er, men har troen på at det er hverdagen som teller. Har bmi på 24, og nesten fornøyd med vekta ;-)

Skrevet

*Rekker opp hånda*

Kunne godt skrevet under på innlegget til Sjøstjerna jeg også. :o) Vet jeg kanskje burde gått ned 3-4-5 kilo, men når jeg ser meg i speilet kan jeg egentlig ikke skjønne at jeg skal være på grensa til overvektig heller... BMI på 25,9. I perioder er jeg motviert og trener litt og greier, men så sklir det ut og jeg er alt for glad i mat og godis....

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg slanker meg ikke :D

Spiser vanlig grei middag omtrent hver dag, spiser goddis når jeg vil, gjerne kake til kaffen i helga. Kjøper meg baguette og S (sånn bollesak med kanel og sukker på) på veg til jobben nesten hver dag. En is må til i ny og ne i varmen, is med herm. frukt er godt til dessert osv.

Trener ikke, har ikke tid til det pga. jobb, hus og familie.

Men jeg er heldig, foreløbig holder kroppen seg stabil og grei, vekta er ikke noe problem, går inn og ut der jeg skal og BMI er 19.

Men jeg kjenner meg selv såpass at går jeg "for mye opp" (som jeg har gjort ved et par anledninger av røykestopp) så "slanker jeg meg", dvs. er forsiktigere med goddisene ol. for jeg trives med å være slank.

:D

Skrevet

*Rekker opp hånda*

Kunne godt skrevet under på innlegget til Sjøstjerna jeg også. :o) Vet jeg kanskje burde gått ned 3-4-5 kilo, men når jeg ser meg i speilet kan jeg egentlig ikke skjønne at jeg skal være på grensa til overvektig heller... BMI på 25,9. I perioder er jeg motviert og trener litt og greier, men så sklir det ut og jeg er alt for glad i mat og godis....

Kunne vi ikke starta en veldikeholdstraad paa vektforum?

For oss som bare vil vedlikeholde vekta?

Skrevet

Kunne vi ikke starta en veldikeholdstraad paa vektforum?

For oss som bare vil vedlikeholde vekta?

Det er i grunnen det jeg bruker Uten en tråd-trådene til. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...