Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt ny leilighet hvor det skal være kveldssol fra 15-20 sommerstid. Var der igår og kikka klokka 15. Sola var ikke kommet enda da vi dro kl 16. Tror ikke sola kom før nærmere 18. Men nå er det ikke sommer enda. Vil det si at sola står lenger bort om sommeren, slik at vi får sola tidligere? Eller er det bare slik at sola står høyere på himmelen om sommeren, men alltid i samme posisjon året rundt? Isåfall skjønner jeg ikke at vi kan få sol til kl 15. Kanskje vi har blitt lurt?

fei1365380229
Skrevet

Solen står høyere på himmelen om sommeren ja. Det er så varmt og fint nå at jeg også tror det er sommer allerede, men det er jo bare midt i april :)

Skrevet

Solen står høyere på himmelen om sommeren ja. Det er så varmt og fint nå at jeg også tror det er sommer allerede, men det er jo bare midt i april :)

Så på en måte vil den ha en annen posisjon om sommeren? Da vil den kanskje komme på terrassen til kl 15 på sommeren selvom den ikke er der før 18 nå?

Skrevet

Så på en måte vil den ha en annen posisjon om sommeren? Da vil den kanskje komme på terrassen til kl 15 på sommeren selvom den ikke er der før 18 nå?

Umulig for meg ihvertfall å svare på, men hos oss f eks så har vi sola til cirka 15 minutter før solnedgang onm vinteren, men til 30 minutter før solnedagng om sommeren, fordi da går sola ned et sted der åsen er høyere enn vinternedgangen.

Har ikke tenkt så nøye på om sola når terrassen tidligere på formiddagen om sommeren enn om vinteren.

Skrevet

Har nettopp lest i Bergens Tidene - Hus og Hjem - at dersom man vil reklamere med sol, bør den soltiden man viser til være reell fra vårjevndøgn til høstjevndøgn, dvs i sommerhalvåret. Tror du er blitt lurt!

Skrevet

Har nettopp lest i Bergens Tidene - Hus og Hjem - at dersom man vil reklamere med sol, bør den soltiden man viser til være reell fra vårjevndøgn til høstjevndøgn, dvs i sommerhalvåret. Tror du er blitt lurt!

Ok, men nå sto det i annonsen at sola skulle være fra 15-20 på sommeren! Og det er jo ikke sommer enda. Ergo jeg får ikke målt det før til sommeren. Spørsmålet mitt var bare om sola vil komme tidligere der om sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...