Gå til innhold

Myyyye mens....

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg har alltid hatt minimal mens. Dvs. blødning 2-3 dager og veldig lite blod. Men, nå etter at jeg har fått to barn (to år mellom) har jeg plutselig fått forferdelig mye mens! Jeg bløder i 8-10 dager og jeg bløder så mye at jeg trenger både bind og tampong. Det er fryktelig kjedelig og jeg er konstant redd for å blø gjennom klær. Det har skjedd et par ganger og det var ikke morsomt..

Hva kan dette komme av og er det noe jeg får gjort med det..??? Håper virkelig noen av dere har hørt om dette før, eller kanskje har lignende blødninger og vet om jeg kan får gjort noe med det...

Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av, men har selv øket antall dager for hver unge. Nå er jeg oppe i 9-10 dager.

P-sprøyte og spiral skal visstnok redusere eller stoppe blødningene helt. Jeg har ikke prøvd det selv.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av, men har selv øket antall dager for hver unge. Nå er jeg oppe i 9-10 dager.

P-sprøyte og spiral skal visstnok redusere eller stoppe blødningene helt. Jeg har ikke prøvd det selv.

p-piller reduserer også, ikke bare p-sprøyter.. og da kan du også velge å ikke ha mens i det hele tatt

Nyttårsjenta'
Skrevet

Ja, men det med spiral virker ikke på meg. Jeg hadde vanlig kobberspiral etter mitt første barn, og da var mensen som vanlig. Nå etter mitt andre barn har jeg igjen satt inn kobberspiral, men nå plutselig blør det som en foss...

Mulig jeg burde gå til legen og sjekke dette...??

Skrevet

Ja, men det med spiral virker ikke på meg. Jeg hadde vanlig kobberspiral etter mitt første barn, og da var mensen som vanlig. Nå etter mitt andre barn har jeg igjen satt inn kobberspiral, men nå plutselig blør det som en foss...

At mensen forandrer seg etter at man har fått barn er ikke uvanlig. Det er også ganske vanlig å få større blødninger når man bruker kobberspiral. Med hormonspiral derimot, får mange mindre blødninger. Den hindrer livmorshinnen å vokse, og noen er jo så heldige at de mister mensen helt.

Men, som alt annet er jo virkning (bivirkningene) individuelle.

Skrevet

Jeg ville gått til legen siden du blør så mye og lenge. Jeg hadde mensen 6-7 dager tidligere, mens du har nesten en uker mer nå enn før. Det er mye! Det er sikkert greit å finne ut av det.

Skrevet

Pussig. Hos meg var det omvendt. Før jeg fikk barn hadde jeg det som deg, blødde kraftig og lenge. Etter 2 unger har jeg mensen bare noen få dager og med små blødninger.

Jeg ville tatt en tur til legen om jeg var deg.

Skrevet

Hør med en akupunktør om du kan få hjelp vel? Opptil ti dager er jo en evighet!

Skrevet

Kobberspiralen gir mye mens hos enkelte. Jeg var akkurat som deg med kort, sparsom mens. Etter 3. fødsel fikk jeg kobberspiral og blør i ca 10 dager hver mens, veldig kraftig de første 4-5 dagene.

Jeg vurderer sterkt å gå tilbake til hormonspiral, selv om dem påvirker lysten negativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...