Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• jubalong70

7

• Ulrikke

6

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke de nødvendigvis mener at det er greit at ungen går uten tilsyn.

Jeg tror det er den greia med at menn ikke har prosessor til å gjøre flere ting på en gang. De kan _enten_ gjøre noe i hagen _eller_ se etter barnet, de har ingen evne til å få barnet til å leke noe som gir dem inntrykk av å "hjelpe pappa" slik at de får gjort _litt_ (på tre ganger så lang tid som det ellers ville tatt). Og de MÅ ha arbeidsro uten avbrudd. Derfor må du holde styr på absolutt alt annet hele tiden mens de snekrer terrassen eller hva de nå gjør.

Det er en liknende svikt som gjør at prosessen "jeg dusjer" ikke har noe med prosessen "jeg henger opp håndklet" å gjøre.

Dette har noe positive sider også. Hvis pappa er med og leker, er det ofte kjempegøy, fordi han ikke tenker på noe han egentlig burde ha gjort. Og menns innsats på jobben forstyrres minimalt av ettermiddagens logistikk for å rekke både håndballtreningen og bursdagsselskapet.

Hvis du har noe du veldig gjerne vil gjøre i fred en helg, kan det være en løsning å få det til å høres ut som et stort prosjekt. Da kan du _kanskje_ få gjennom at dere snur på flisa for en stund - han tar ungene mens du gjennomfører prosjektet. Men min erfaring er at det må være et prosjekt utenfor heimen for at det skal gå :-)

Aha :-) Det er derfor tomme melkekartonger og oppspiste leverposteibokser lever sitt eget liv på kjøkkenet vårt etter at gubben har spist frokost og laget matpakke. Han rydder, altså, men det er alltid et ettermiddags-prosjekt, det er umulig å kaste melkekartongen idet den ble tømt :-/ Jeg er selvfølgelig så snever at jeg synes det å lage mat og rydde litt underveis er _en_ oppgave.

Og han er uovertruffen på gulvet med Lillevill.

Og dette er en mann som har jobbet med parallellprosessering på datamaskiner - gjett om jeg hadde en del spydige kommentarer da :)

Mrs. Wallace

Nei, jeg synes slett ikke du er hysterisk. Frøkna her er på samme alder, og jeg lar henne ikke gå utenfor synsfeltet når vi er utendørs.

Altså: Hun kan trygt være i hagen, men går hun utenfor den, må jeg følge etter. Herlighet, de er jo så små og fullstendig uten konsekvenstankegang. Og f.eks en ryggende bil har ikke sjans til å se de små kroppene komme trampende. *grøss*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...