Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kristin691365380881

Hei,

Vi var på San Andres sept/okt 2006.

Bodde på Cocoplum Hotell, et stykke fra byen men grei avstand med taxi (som er billig og trygt).

Cocoplum har ikke noen luxus-standard, men vi syns der var greit å være med en gutt på 2 år og 3 mnd. De har egen strand og restaurant.

Det vi var veldig glade for å ha med var myggnetting og Eurax, et must når vi var der i alle fall - MYE mygg!

Ellers har de ingen internett for gjester på hotellet, selv om det står at de har det... Vi skrev blogg mens vi var i Colombia og ringte hjem per Skype, derfor savna vi litt dette. Kunne dra inn til byen for å skrive i bloggen, men ikke ringe via Skype. Ikke det vi fant i alle fall.

Vi hadde rundturer på øya med en som het Neil, det er absolutt å anbefale. Hotellene vet sikkert hvem han er, og han kan nok kontaktes. Han anbefalte at vi skulle dra å se på solnedgangen og spise hummer en av de siste kveldene. Dette fikk vi dessverre ikke gjort pga regntid og øs, pøs de siste 2 dagene.

Ellers er øya "free port" dvs billige tax-free varer.

Hvis du vil vite mer, se bilder osv, kan du jo sende meg en e-post. Se Colombialisten.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273262-san-andres/#findComment-2210450
Del på andre sider

kristin691365380881

Hei,

Vi var på San Andres sept/okt 2006.

Bodde på Cocoplum Hotell, et stykke fra byen men grei avstand med taxi (som er billig og trygt).

Cocoplum har ikke noen luxus-standard, men vi syns der var greit å være med en gutt på 2 år og 3 mnd. De har egen strand og restaurant.

Det vi var veldig glade for å ha med var myggnetting og Eurax, et must når vi var der i alle fall - MYE mygg!

Ellers har de ingen internett for gjester på hotellet, selv om det står at de har det... Vi skrev blogg mens vi var i Colombia og ringte hjem per Skype, derfor savna vi litt dette. Kunne dra inn til byen for å skrive i bloggen, men ikke ringe via Skype. Ikke det vi fant i alle fall.

Vi hadde rundturer på øya med en som het Neil, det er absolutt å anbefale. Hotellene vet sikkert hvem han er, og han kan nok kontaktes. Han anbefalte at vi skulle dra å se på solnedgangen og spise hummer en av de siste kveldene. Dette fikk vi dessverre ikke gjort pga regntid og øs, pøs de siste 2 dagene.

Ellers er øya "free port" dvs billige tax-free varer.

Hvis du vil vite mer, se bilder osv, kan du jo sende meg en e-post. Se Colombialisten.

Vennlig hilsen

Fant en link med film fra San Andres også... Her er den;

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273262-san-andres/#findComment-2210456
Del på andre sider

Vi var på San Andres i mai 2003. Vi var veldig fornøyd med oppholdet - bodde på Hotell Casablanca. Vi synes det var greit å bo i byen. Da hadde vi friheten til å gå rundt som vi ville/når vi ville og ikke avhengig av taxi etc. Stranden var rett over gaten. Vi bodde i en bungalow ved bassenget (ikke barnebasseng). Standarden var god og vi hadde god plass. Måltidene ble servert ved bassenget, og vi kunne spise og legge barn og fremdeles ha muligheten til å sitte ute. Det var praktisk for vi var flere familier der samtidig og da kunne vi sitte ute å prate etter legge tid uten å være langt unna. Vi trivdes og ønsker å ta en tur tilbake når den tid kommer :-)

God tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273262-san-andres/#findComment-2210495
Del på andre sider

Hei!

Vi har vært på San Andres 2 ganger og jeg er veldig fornøyd med begge oppholdene. Vi bodde også på Hotell Casablanca og kan anbefale det på det sterkeste. Hotellet har bra standard, spesielt etter at de startet med på pusse opp bungalowene. Vet ikke om de har tatt alle sammen (12 stk til sammen). Da vi var der i 2004 hadde de pusset opp halvparten. Disse bungalowene er store, innholdet kan variere hvor noen har 2 etg med et bad og et soverom i 2 etg. I 1 etg. er det et bad, et rom med 2 stk. køyesenger og et hovedrom med dobbeltseng i. Innholdet på det som er pusset opp vet jeg ikke da vi ikke leide en slik. De er litt dyrere en de som ikke var pusset opp. Men standarden på de som ikke var pusset opp var ok. Litt slitt men helt grei til å bo på for en stund.

Det som er fordelen med bungalowene er at man kan sitte utenfor etter at barna har lagt seg. Det er et rolig hotell som er veldig populært blant adoptivfamilier fra mange land. Og det ligger veldig sentralt med stranden rett over gaten. Her slipper man å planlegge når man skal ta seg en tur til byen. Hotellet har en fin kaffe/liten restaurant som kan brukes hvis man ikke ønsker å spise lunsj på hotellet. Og de har en veldig god pizza der. Personalet som jobber der er helt enestående og serviceinnstilt.

Vi valgte å dra tilbake dit igjen pga at det er en stille og rolig øy. Man får gå i fred og er nesten som en av de innfødte. Ettersom vi skulle ha med oss et større barn, ville jeg være en plass der jeg følte meg sikker og hvor jeg kunne slappe av og ta det som en familieferie.

Den første gangen vi var der utforsket vi øye litt. Det sies at det tar ca. 1 1/2 time å kjøre rundt hele øya. Vi leide en guide som var med oss på turen og han viste oss det meste. Morgans hule (som vi ikke fikk gå ned i for at det var for mye vann der), blåsehullene, bading med fisker, høyeste punktet på øya (som var på en veranda), et tjern hvor det hette at det var alligatorer etc. Man har også mulighet til å besøke en badeøy rett utenfor San Andres, båtturen tar ca 10 min og øya kan sees fra trappen på hotell Casablanca. Denne øya heter Jonny Key. Dette er absolutt verdt å ha med seg og jeg anbefaler absolutt å besøke øya.

Sjekk nettadressen til San Andres her:

http://www.sanandres.com

Lykke til videre!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273262-san-andres/#findComment-2210598
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...