Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med middag på søndager når været er så fint som det har vært hos oss i dag?

Ofte prøver vi å få til en litt god søndagsmiddag, men når været er flott er jo både ungene og vi ute mesteparten av dagen.

Da blir det gjerne til at vi bare soser noe kjapt i hop - havregrøt, posesuppe, ostesmørbrød el.l.

Hvordan gjør dere det? Og er det noen som har gode tips til noe som kan lages uten å ha "noe" i kjøleskapet (for jeg glemmer jo å ta opp ting fra fryseren), og som går rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273263-mat-p%C3%A5-fine-s%C3%B8ndager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er fæle til å spise junk på søndager. McDonalds, tilkjørt pizza, frossenpizza, kebab, kinesisk take-out, wok take-out...

Men i dag hadde vi noen kyllingfileter i kjøleskapet som vi tok kjapt og enkelt sammen med makaroni og hvitløksbaguetter. Mannen lagde mat mens jeg og snuppa var ute og gravde i jord. ;)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176657582' post='3592004]

Vi hadde take away fra kinaresturant, enkelt og kjempegodt.

Jeg hadde ikke lyst og oppgi min stilling på verandaen med nesa gravd i ei boka, mens jeg slikka sol.

Kjekt med take-away, ja. Skal huske på det :)

Annonse

Vi er fæle til å spise junk på søndager. McDonalds, tilkjørt pizza, frossenpizza, kebab, kinesisk take-out, wok take-out...

Men i dag hadde vi noen kyllingfileter i kjøleskapet som vi tok kjapt og enkelt sammen med makaroni og hvitløksbaguetter. Mannen lagde mat mens jeg og snuppa var ute og gravde i jord. ;)

Serverte du bare makaronien uten noe saus?

Vi har ofte lettvint mat på helgedagene. Jeg vil ikke at middagstilberedning skal styre hva vi bruker dagen til: Det er mye viktigere å bruke tida sammen og være ute :-) Men det går an å lage sunn mat uten at det tar altfor lang tid også da. Mat som stekes i ovn feks, passer seg ofte nesten selv.

Noen ganger spiser vi "middagkveldsmat", dvs middag sånn i 18-19-tida.

Annonse

I dag kjørte vi til byn, og gikk å spiste på Egon.

Og i går ble det også veldig enkelt. Da varmet jeg fiskekaker i mikroen, og hadde de på brødskiver, sammen med satat, tomat og agurk.

Det blir som regel enkel mat hos oss når været er strålendes.

I dag kjørte vi til byn, og gikk å spiste på Egon.

Og i går ble det også veldig enkelt. Da varmet jeg fiskekaker i mikroen, og hadde de på brødskiver, sammen med satat, tomat og agurk.

Det blir som regel enkel mat hos oss når været er strålendes.

Ideen med fiskekaker på brød var god. Men hva er "satat" ;)

Jeg tok ut laksefileter fra fryseren i formiddag. Etter tre timer på kjøkkenbenken var de ferdig tint. Jeg smurte en ildfast form og la laksefiletene, paprikabiter og purreløkringer utover. På toppen helte jeg en boks rømme iblandet litt melk. Sitronpepper ble strødd over og fomen ble satt i steikovnen. Som tilbehør hadde vi kokt ris. Lettvindt og godt når det er pent vær ute!

Oppskriften fikk jeg forresten her på DOL :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...