Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok ut laksefileter fra fryseren i formiddag. Etter tre timer på kjøkkenbenken var de ferdig tint. Jeg smurte en ildfast form og la laksefiletene, paprikabiter og purreløkringer utover. På toppen helte jeg en boks rømme iblandet litt melk. Sitronpepper ble strødd over og fomen ble satt i steikovnen. Som tilbehør hadde vi kokt ris. Lettvindt og godt når det er pent vær ute!

Oppskriften fikk jeg forresten her på DOL :-)

Hørtes veldig godt ut!!! Problemet mitt er at jeg er så sløv til å huske å ta ut ting fra fryseren... *Må skjerpe meg!*

Jeg raska bare sammen en salat til middag, for det var bare meg. Det var forresten helt nydelig! Brukte en halv sånn ruccolamixpose som basis, hadde en halv avocado i biter, rista pinjekjerner, halve cherrytomater, stekte champignoner, litt stekt bacon (sånn lavkalori med 6%fett!) og skivet parmesanost. Også spiste jeg på verandaen i sola. :)

Vanligvis har vi gjerne et grillprosjekt sammen med naboene på en slik solsøndag når ungene er hos meg. Gjerne hjemmelagde burgere (av karbonadedeig) eller pølser, maiskolber og slikt som ungene også digger. :)

Gjest annlovinda

Jeg raska bare sammen en salat til middag, for det var bare meg. Det var forresten helt nydelig! Brukte en halv sånn ruccolamixpose som basis, hadde en halv avocado i biter, rista pinjekjerner, halve cherrytomater, stekte champignoner, litt stekt bacon (sånn lavkalori med 6%fett!) og skivet parmesanost. Også spiste jeg på verandaen i sola. :)

Vanligvis har vi gjerne et grillprosjekt sammen med naboene på en slik solsøndag når ungene er hos meg. Gjerne hjemmelagde burgere (av karbonadedeig) eller pølser, maiskolber og slikt som ungene også digger. :)

Raska sammen en salat sier du.

Den salaten hørtes jo bare så digg ut da. Skulle ønske min mat ble slik når jeg bare rasket sammen noe. He he.

Men etter det jeg har lest her, så er nok du en veldig flink kokk.

Annonse

Raska sammen en salat sier du.

Den salaten hørtes jo bare så digg ut da. Skulle ønske min mat ble slik når jeg bare rasket sammen noe. He he.

Men etter det jeg har lest her, så er nok du en veldig flink kokk.

Takk! :) Jeg er ikke en veldig flink kokk, men jeg hater å spise kjip mat. ;) Også har jeg de siste åra blitt litt mer bevisst på å bruke mindre halv- og helfabrikata.

Den salaten tok ikke mer enn 10 min å lage, så det var virkelig ikke noe fancy, asså. Men det smakte nydelig. :)

På fine dager blir det ofte (som så mange andre) grilling. Ofte pølser, men det er kjedelig mat i lengden! Et alternativ er marinert kyllingfilet, eller fisk i folie går jo også an. Da kan man putte inn hvitløk og ferske krydderurter inni der også. Fort å lage i stand også egentlig. Salat er raskt å lage også. Man kan grille maiskolber, grønnsaker på spidd etc.

Annonse

Gjest abrahamsen

Grilling er kjapt, men tilbehøret krever jo gjerne både litt handling og litt tilberedelser...?

Med mindre grillingen består av pølse i lompe, da.

Denne gangen hadde jeg lagd en salat. Ferdig grillsalat i pakke som jeg tilsatte pasta, mais, paprika. Fryktelig enkelt;o)

Ellers har vi ofte bare pølse i brød med potetsalat og sprøstekt løk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...