Gå til innhold

Forbanna drittunger!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville funnet ut hvem som gjorde det. Så ville jeg snakket med foreldrene til barnet.

Hadde det vært mitt barn som var tyven/bølla hadde barnet mitt fått en kraftig reaksjon.

Dette er også en politisak, synes jeg. Det er barneran, og det kan utvikle seg til grovere ran av barn. Derfor har kanskje politiet i området interesse i å høre om det. Ikke egentlig for å "ta" bøllefrøet, men for at politiet skal vite hva som rører seg i barneflokken i området, som en forebyggings-sak.

Dette minner meg om meg selv for noen måneder tilbake. Da stjal nemlig en 12 - 13 åring frem hjulet på sykkelen til datteren vår :-( Vi kjørte rundt og spurte alle vi møtte om de hadde sett noen med et sykkelhjul. Fikk etterhvert napp og traff en "kompis" av han som hadde gjort det. Fikk vite av ham hvem det var og fant gutten og skal si far ikke var nådig da:-) Sa at han hadde noe som tilhørte oss og at han hadde å komme med det med engang. Far ble med å henta dekke og sa at han burde ha gitt han juling, hvorpå gutten spør frekt om han truet han!!

Vi ringte foreldrene og fortalte hva gutten hadde gjort, men fikk ingen respons.

Det skal også sies at dette var en gutt med velstående foreldre! Men du steike kor sint vi var!!!

Så jeg føler med deg ;-)

Hvis jeg hadde hatt en sønn på den alderen som stjal lekene til småunger.. Ja da hadde jeg helt klart ønsket å vite om det sånn at jeg kunne gjort noe for å få ungdommen inn på den "smale sti" igjen.. Da hadde jeg jo også fått en anledning til å få gutten til å erstatte/gi tilbake det som ble stjålet - og si unnskyld.

Jeg synes det der høres ut som et ran, ganske enkelt. Noen små barn sitter og leker med tingene sine, og så kommer det noen som truer til seg tingene deres. Hadde det vært voksne, ville det kunne bli rettslig forfulgt.

Finn ut hvem det er. Kanskje kan det gå an å prate med foreldrene til 12-åringen (eller hvor gammel han nå var) og komme til en enighet om en reaksjon det skal få. Om ikke, ville jeg politianmeldt det. Selvsagt kan ikke et barn på 12 år på straffet, men det kan gjøre et visst inntrykk å måtte stå til rette for politiet.

Kanskje var det en mer eller mindre uskyldig "barnestrek", noen gutter som ville tøffe seg for hverandre. Men dersom det ikke får alvorlige konsekvenser, så ser de at dette gikk da helt knirkefritt, og da er det fritt fram neste gang også. Det er greit å få plukket av barn/ungdom slike holdninger så tidlig som mulig.

Kanskje er jeg unødvendig streng. Men jeg ville gått etter denne tankegangen.

Dette minner meg om meg selv for noen måneder tilbake. Da stjal nemlig en 12 - 13 åring frem hjulet på sykkelen til datteren vår :-( Vi kjørte rundt og spurte alle vi møtte om de hadde sett noen med et sykkelhjul. Fikk etterhvert napp og traff en "kompis" av han som hadde gjort det. Fikk vite av ham hvem det var og fant gutten og skal si far ikke var nådig da:-) Sa at han hadde noe som tilhørte oss og at han hadde å komme med det med engang. Far ble med å henta dekke og sa at han burde ha gitt han juling, hvorpå gutten spør frekt om han truet han!!

Vi ringte foreldrene og fortalte hva gutten hadde gjort, men fikk ingen respons.

Det skal også sies at dette var en gutt med velstående foreldre! Men du steike kor sint vi var!!!

Så jeg føler med deg ;-)

Det som er så trist i sånne tilfeller, er at altfor ofte så skjønner man hvordan "drittungene" har blitt drittunger når man møter foreldrene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...