molbomann Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Har firmabil med bombrikke, men pga restriksjoner fra skattevesenet så har vi ikke lov til å bruke firmabilden før eller etter arbeidstid. Vi har fått advarsel om å kjøre igjennom bomringen da den registrer bilen, og denne passeringen blir visstnok sjekket opp av skattevesenet. Er det noen som kjenner til om brikken blir registrert i manuellfeltet(der man betaler i kurv)? Hvis så, hvor sterk der den senderen i brikken, holder det om man ta brikken ned fra vinduet og legger den på gulvet til man har passert bomstasjonen? 0 Siter
Gjest Teatrika Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Hva med å følge reglene og ikke kjøre firmabilen utenom arbeidstid da? Det er pga skattesnytere og svindlere at alle skatter og avgifter i Norge øker så j****"!!!! Ren egoisme er det! 0 Siter
....AV Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Senderen i brikken er sterk, den kommer til å bli registrert så lenge du har den i bilen, og du må regne med at den også blir registrert hvis du kjører i betalings-feltet. Hva med å følge reglene? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Om brikken ikke skal registreres ved passering må den ligge i folieoposen den kom i, sto det på brevet hos meg i alle fall. Tipper den kan registreres om du kjører like på utsiden av ringen også. 0 Siter
molbomann Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Hva med å følge reglene og ikke kjøre firmabilen utenom arbeidstid da? Det er pga skattesnytere og svindlere at alle skatter og avgifter i Norge øker så j****"!!!! Ren egoisme er det! Å følge regler er kjedelig. Trives godt med å kjøre ulovelig og å jobbe svart jeg. Jeg betaler mer enn nok skatt allerede på hovedjobben, og da er det flott å tjene ekstra godt på å bruke fritiden sin på å jobbe inn penger som ene og alene går til meg 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Om du sitter på den registreres den ikke. Jeg gjør det ofte iom at vi har en abonnementsbrikke og en klippekortsbrikke. Sitter på klippekortet, og bruker abo i den bilen om den ikke trengs der den egentlig hører til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.