Gå til innhold

Flytte til hus men ikke jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest på flyttefot kanskje
Skrevet

Vi har lyst til å flytte til mitt hjemsted. Vi har to barn, 3 og 7 år.

Jeg har ikke jobb i øyeblikket, er student, og skal egentlig være det til desember.

Nå kommer straks et veldig fint hus til salgs akkurat der vi har lyst til å bo, nært en veldig bra skole osv. Men - vi får ikke barnehageplass til 3-åringen før tidligst i desember, kanskje ikke før neste høst.

Mannen min planlegger å pendle ca 1,5 timer til det dukker opp jobb nærmere. Jeg må finne meg jobb i nabobyen, og får ca 50 minutters reisevei.

Skal vi flytte til drømmehuset uten å ta hensyn til manglende jobber og barnehageplass. Jeg kan være hjemme til neste sommer med 3-åringen, har ikke lyst, men det er mulig.

Eller skal vi droppe drømmehuset og satse på at det dukker opp noe når vi en gang får jobb og/eller barnehageplass?

Videoannonse
Annonse
Gjest leie det ut
Skrevet

Hvordan er utleiemarkedet der dere vil flytte?

Hvis det er drømmehuset, og en unik sjanse, ville jeg undersøkt om dere kunne kjøpe det, og leie det ut til alt det andre (minst en , helst to jobber i ok avstand, barnehageplass osv) kom på plass.

For meg ville ikke et drømmehus vært nok til at jeg og barna nesten ikke skulle se pappaen i hverdagene, og at jeg også skulle ha lang pendlevei, og at vi ikke hadde barnehageplass osv osv

Men hus betyr _mye_ for meg allikvel, så jeg ville gått med på å ha noen ekstra tusen i utgifter i måneden en overgangsperiode, for å få tak i drømmehuset.

Gjest Elextra
Skrevet

Det skal jo litt til at det klaffer med å finne hus, jobb og barnehageplass samtidig. Det er vel tilnærmet umulig at alle tre skal klaffe på en gang.

Om dere har bestemt dere for å flytte synes jeg ikke det er noe å lure på en gang. Om dere får det til en bra pris, selvfølgelig.

Skrevet

Jeg ville roet drømene til alt rundt hadde ordnet seg, for så og vente på nytt hus som kommer til salgs i samme området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...