Gå til innhold

Apocillin for å ha trukket tann? + med alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest tannf33n
Skrevet

Det var nytt. Mannen min trakk en tann i dag og fikk altså en eske apocillin 660 mg. Når ble dette vanlig? Jeg har selv fått skåret ut noen jeksler og trukket tenner uten å få noe slikt.

Han skal på fest lørdag og lurer på om han kan drikke. Kuren skal tas i 6 dager, så jeg mener nei. Han sier jeg er snerpete.

Do you know? :-)

Gjest føre var
Skrevet

Tannlegen har vel vurdert det slik at det enten var en (begynnende) infeksjon, eller at han hadde spesiell grunn for profylakse.

Hvis han ikke har merkbar infeksjon på slutten av uken, så tror jeg godt han kan drikke noe alkohol når han har tatt siste pillen på lørdag. Poenget med å ikke drikke, er at kroppen skal bruke all kapasitet til å bekjempe infeksjonen, ikke bryte ned alkoholen.

Men det er selvsagt stor forskjell på noen øl og en skikkelig fyllekule.

Og hvis han har en merkbar infesjon, bør han ikke drikke alkohol utover et glass eller så.

Skrevet

Jeg lærte i farmakologien at noen øl er greit i kombinasjon med antibiotika, mens sprit bør man holde seg unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...