Gå til innhold

Hva er det med NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest Charlot
Skrevet

Har vært sykemeldt noen måneder. Har ennå ikke fått sykepenger for mars. Er det vanlig at de er sene på trygdekontoret? Har klagd i mail og spurt om det er noe som er feil, men har ikke fått noe svar.

Gjest mye regler
Skrevet

Vet ikke om NAV svarer på mail, jeg. Var jeg deg ville jeg ha ringt. Er du sikker på at du fortsatt har krav på sykepenger da? De legger jo sammen sykemeldinger fra de siste 2 (eller 3??) årene (og i den forbindelse teller deltid og fulltid like mye), og utgjør det mer enn 1 år, må man over på attføring...

Vet ikke om du er i en slik situasjon, da. Men uansett ville jeg ha ringt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du bør ringe. Enkleste måten og få kontakt, og vite hva de tenker og gjør, er og ringe ditt lokale NAV (trygde) kontor. Ha personnummeret ditt klart, slik at de kan logge seg inn i sakmappen din.

Skrevet

Vet ikke om NAV svarer på mail, jeg. Var jeg deg ville jeg ha ringt. Er du sikker på at du fortsatt har krav på sykepenger da? De legger jo sammen sykemeldinger fra de siste 2 (eller 3??) årene (og i den forbindelse teller deltid og fulltid like mye), og utgjør det mer enn 1 år, må man over på attføring...

Vet ikke om du er i en slik situasjon, da. Men uansett ville jeg ha ringt.

Æsj, jeg har telefonskrekk. Men jeg får vel ta meg sammen, da. Jeg har rett til sykepenger, jeg er nesten aldri sykemeldt.

Takk for svar!

Skrevet

Æsj, jeg har telefonskrekk. Men jeg får vel ta meg sammen, da. Jeg har rett til sykepenger, jeg er nesten aldri sykemeldt.

Takk for svar!

En grunn kan være at etter 8 uker på sykemelding så skal legen din redegjøre om videre sykemelding. Er ikke dette gjort så stopper de sykepengene. Skjedde ihvertfall med meg, men fikk etterbetalt da legeerklæringen var kommet. En anne grunn er at sykepenger ikke blir utbetalt før i slutten av mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...