Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 ærlig talt.. om du planlegger å skaffe deg et dyr så lån eller kjøp en bok. Biblioteket har garantert massevis med bøker til deg. Du kan risikere å drepe dyret når du ikke har peilig i det hele tatt! Tja det kan være ute, MEN sola kan koke det rett og slett. Ha det i halvskygge, slik at om det føler det blir for varmt i en del av buret kan det gå i skyggen, og pass på at skyggen ikke flytter seg. Ikke la det være alene for lenge, vitsen med å ha dyr er vel å ha dem som selskap? Ang mat har jeg ingen peiling selv, men regner med at posene med "marsvinfor" de selger i en dyrebutikk skal holde lenge! De eter også friske grønnsaker, hvilke husker jeg ikke, LES I EN BOK! Kusina mi hadde et, men det kom ikke på tale at hun fikk lov å skaffe seg noe dyr før hun leste litt om det først. Det er det mest fornuftige å gjøre. I bøkene står det også hvordan du behandler dyret, ikke skrem det osv, og hva som kan skremme dem. ærlig talt. Dyret har kommet til huset vårt uten at jeg hadde noe med det å gjøre. Jeg er overhodet ikke interessert i dette dyret, men kan jo ikke bare hive det på dynga heller. Ærlig talt. 0 Siter
Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 ærlig talt.. om du planlegger å skaffe deg et dyr så lån eller kjøp en bok. Biblioteket har garantert massevis med bøker til deg. Du kan risikere å drepe dyret når du ikke har peilig i det hele tatt! Tja det kan være ute, MEN sola kan koke det rett og slett. Ha det i halvskygge, slik at om det føler det blir for varmt i en del av buret kan det gå i skyggen, og pass på at skyggen ikke flytter seg. Ikke la det være alene for lenge, vitsen med å ha dyr er vel å ha dem som selskap? Ang mat har jeg ingen peiling selv, men regner med at posene med "marsvinfor" de selger i en dyrebutikk skal holde lenge! De eter også friske grønnsaker, hvilke husker jeg ikke, LES I EN BOK! Kusina mi hadde et, men det kom ikke på tale at hun fikk lov å skaffe seg noe dyr før hun leste litt om det først. Det er det mest fornuftige å gjøre. I bøkene står det også hvordan du behandler dyret, ikke skrem det osv, og hva som kan skremme dem. ærlig talt. Dessuten, det meste som spørres om her inne kan man vel finne ut av andre steder. GÅ PÅ BIBLIOTEKET FOLKENS!! 0 Siter
Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 sorry men dyremishandling er noe av det som irriterer meg mest.. og vil man skaffe seg et dyr så bør man virkelig lære seg de viktigste tingene først.. om et foreldrenepar ikke hadde peiling på om ungen deres skulle sove inne eller i garasjen ville den ungen havnet på barnehjem... det blir jo nesten det samme her,,. Herregud, sammenlikner du et lite barn med et MARSVIN?! 0 Siter
Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 NÅR MAN IKKE VET HVA DYRET SPISER ENGANG SÅ BURDE MANVIRKELIG IKKE SKAFFE SEG ET FØR MAN VET DET! Sorry men dette innlegget ble jeg jævli sinna av, man skaffer seg ikke et dyr man har null peiling på, og i alle dyrebutikker gir de mer enn gjerne ut slik info om man spør, og de har også flotte bøker om marsvin. Er det noen her inne som ville skaffet seg en slange uten å sette seg inn i det først f eks? Dyremishandling er bare idiotisk, og å ikke ha peiling på hvordan man steller et dyr er i mine øyne dyremishandling. Unnskyld for at jeg ble født med medfølelse for alle skapninger da.. Hvem har snakket om dyremishandling? Ingen som mishandler dyra her ihvertfall. Jeg spør jo om råd fordi jeg ikke vil at dyret skal pines. Herregud, har du mensen eller? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 NÅR MAN IKKE VET HVA DYRET SPISER ENGANG SÅ BURDE MANVIRKELIG IKKE SKAFFE SEG ET FØR MAN VET DET! Sorry men dette innlegget ble jeg jævli sinna av, man skaffer seg ikke et dyr man har null peiling på, og i alle dyrebutikker gir de mer enn gjerne ut slik info om man spør, og de har også flotte bøker om marsvin. Er det noen her inne som ville skaffet seg en slange uten å sette seg inn i det først f eks? Dyremishandling er bare idiotisk, og å ikke ha peiling på hvordan man steller et dyr er i mine øyne dyremishandling. Unnskyld for at jeg ble født med medfølelse for alle skapninger da.. Du kan ikke sammenlikne barn og dyr, uansett hvor mye medfølelse du har med "alle skapninger". Mennesker er mennesker, og dyr er dyr! Dessuten - det å stille spørsmål her inne på dol, kan faktisk være første skritt til å skaffe seg informasjon. Kan hende man ikke er så interessert at man gidder å kjøpe bok en gang, før man vet litt om det. Så hvorfor ikke svare skikkelig, i stedet for å buse ut med "vet du ikke det, så bør du ikke få deg...". Personen vet ikke, men har ikke kjøpt noe dyr ennå heller, så vidt jeg skjønner? 0 Siter
Piraye Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Tja, spørs jo om man vil dyret skal trives eller ikke. Å lese ei bok om dyret man vil skaffe seg er slett ikke dumt. Selv om jeg er oppvokst med marsvin fikk jeg en del aha-opplevelser da sønnen min fikk to stykker og vi kjøpte bok om marsvin. Det man bør huske på også er at et marsvin under gunstige forhold faktisk kan bli opptil 12 år gammelt selv om det nok ikke gjelder de fleste individene av arten. Slevfølgelig. Det er smart, men nå kan man lære nok om marsvin til å ha det ved å rådføre seg med andre. Og når trådstarter spør om råd, så blir det litt teit å si; kjøp en bok. Hun er sikkert fullstendig klar over at hun kan gjøre det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.