Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 32 og har fått beskjed fra føden om å ta det med ro da jeg går med en liten åpning og livmorhalsen blir stadig kortere (jeg er konisert tidligere, så derfor er de ekstra obs på dette på meg).

De har sagt jeg ikke skal ta varme karbad osv. Men kan jeg bade i svømmebasseng? Det er jo ikke "varmt" vann i allefall, men har vann generelt samme effekt ?

Mannen min og en gjeng som skal på badeland med barna i helgen, og jeg kunne tentk meg å vært med. Jeg skal selvfølgelig ikke herje rundt, men bare det å kunne være litt i vannet, svømme rolig osv hadde vært så utrolig deilig.

Noen som vet, eller må jeg ringe legen og spørre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273397-kan-jeg-bade-i-basseng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bada i sjøen da jeg var i uke 36 jeg... Spurte jordmora og hun sa at i den varmen som var den sommeren ville hun tro det var godt for babyen også. Men jeg fikk beskjed om å ikke bade i basseng pga. bakterier og infeksjonsfare, gjaldt også andre vann som det var mye lumskheter i. Så jeg hadde tatt en telefon og spurt jeg for sikkerhets skyld. Veldig dumt å ikke bli med da hvis det allikevel er greit for deg å bade. :)

Skulle også skrive at jeg uansett ikke ville tatt den risken bare for å bade i en halvtimes tid. Dumt hvis noe skulle skje...og SÅ viktig er det vel ikke?

Det kan også være mye bakterier i et basseng. Tenk på alle som bader der som ikke nødvendigvis er like rene/friske som deg..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...