Gå til innhold

Har du noen gang blitt forsøkt svindlet?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign. nå nei!
Skrevet

Nei.

Men jeg fikk en gang et brev i posten som nok var nigeriamail og noe merkelige greier. Jeg svarte ikke.

En nabo lurte meg en gang jeg var full. Han utnyttet mitt gode humør og ville låne penger og handle på kortet mitt. Vi gikk på bensinstasjonen og han handlet mye varer. Han "lånte" også en ring (tok er rettere sagt), en bok, cd'ene mine (det lå kun en ti stk igjen) og penger. Jeg gikk for å få det tilbake men han nektet. Jeg fikk også en kompis med meg, men det nyttet ikke. Dritfyr.

Gjest teit turist
Skrevet

Ja, i utlandet. Visakortet ble kopiert i minibanken på en eller annen måte, og vi ble rett etterpå tilsnakket av en som ba om å få se passet vårt. Han viste oss et ID-kort hvor det sto han var politi, men det var nok bare tull. Kontoen ble rett etterpå tappet (ca. 30.000 kr) - men Visa Norge dekket alt da vi kom hjem.

Skrevet

Nei, bortsett fra de daglige 3-4 e-postene type nigeria-scam og usannsynlig lottoseier, pluss alle "forsøk på svindel av den-og-den kontoen, vennligst klikk på denne linken og oppdater dine opplysninger" e-poster, så er jeg ikke det. Jeg har vært vitne til at en kompis ble svindlet under svartebørsveksling i gamle Ungarn, da, det var fascinerende. Ingen av oss skjønte hvordan fyren fikk det til, vi så jo nøye på da han bladde opp seddelbunken...

tzatziki1365380058
Skrevet

Nja - hvsi det å kjøpe "safran" i utlandet, og komme hjem å finne ut at det er noe billig skvip med rødaktig farge gjelder som å bli svindlet, så. Og det gjør det vel, selv om det ikke var rare summen.

Skrekken er at noen skal stjele identiteten min. De som opplever det får jo den jobben med å gjøre opp for "seg" - dessuten ville jeg synes det var kjempe-ekkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...