Gå til innhold

Ferieleiligheter i Kristiansand

Anbefalte innlegg

Gjest stiina

Vi ska på ferie til Kristiansand i sommer, og vurderer å leie boplass hos studentskipnaden i 4 netter. Enten på Roligheten eller i St. olavsvei. Hvor av disse to stedene er det best å bo med barn? Er det matbutikk nær disse bostedene? Vi har ikke bil med oss, så jeg regner at vi blir å gå eller å ta buss hvis vi skal noen steder (eventuelt drosje). Hvor lang tid tar det å gå fra roligheten og st.olavsvei inn til byen?

Har dere dessuten noen tips til hva vi kan gjøre i kristiansand de dagene vi eventuelt leier hos studentskipnaden? Ikke dyreparken, der skal vi tilbringe 2 netter før vi drar inn til kristiansand.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273408-ferieleiligheter-i-kristiansand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roligheden har gangavstand til strand, matbutikk og bussholdeplass. Dessuten er det lekemuligheter for småbarn rett utenfor (naturtomt og plass til å f.eks. spille badminton).

Vi bodde der ifjor, og jeg synes det var barnevennlig og greit der. Vi hadde knallvær, så det var positivt med kort vei til stranda. Jeg kjenner ikke til de andre leilighetsanleggene.

I Kristiansand sentrum tok vi en titt på festningen, fiskebrygga, Nupenparken og "posebyen". Dessuten kjørte noen av oss en runde med et sånt turisttog.

Vi var også på naturmuseet, men det var vanskelig nok å finne MED bil. Vet ikke om det går an å ta kollektivtransport dit, men får dere dårlig vær, går det jo an å ta drosje:

http://museumsnett.no/naturmuseum/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...