Gå til innhold

Bergen - fra sentrum til Lagunen uten bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kommer man seg fra Bergen sentrum til Lagunen kjøpesenter med kollektivtransport?

Hvis det er flere muligheter, er det best å slippe å bytte buss, selv om det tar lenger tid. Jeg har en tenåring som skal dit uten meg, og ingen av oss er særlig kjent på de kanter. Håper det fremdeles er noen bergensere her!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gå inn her:

http://www.tide.no

Så oppi høyre hjørne er det rutesøk, skriv inn fra Bergen Busstasjon til Lagunen.

Når søket da kommer opp, klikker du på fanen Rutehefte.

Mulig du da må skrive opplysningene inn på nytt, men etter ca 1 min, kommer ruteheftet med avganger opp.

Bergen busstasjon er enkel og finne, den ligger inni Bergen Storsenter.

Skrevet

Da jeg tok buss fra Bergen sentrum til flyplassen var det en rute som gikk via Lagunen så jeg. De har sikkert informasjon på busstasjonen.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

De fleste 20-bussene går til lagunen. De heter nr 20, 21, 22, 23 og 24 (det er flere også)

På bergen Busstasjon, så går en til perrong nr 21, nesten siste perrongen. Disse bussene går stadig vekk, på dagtid så skal det ikke være mer enn 5 minutter mellom hver!

Ungdommen som skal reise behøver da bare si til sjåføren hvor han/hun skal, og om sjåføren kan hjelpe med å stanse på riktig sted.

Skrevet

Bussene 20 og 23 går til Lagunen fra sentrum via nesttun.

Buss 50 går fra sentrum til Lagunen via landås.

Jeg tar disse bussene hver dag til jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...