Gå til innhold

"Boble" lampe

Anbefalte innlegg

Gjest lenovo
Skrevet

Skulle hha kjøpt en sånn lampe som er formet som et rør og det er vann som bobler og for eksempel fisker i. Noen som aner hva jeg snakker om?

Vet ikke hva det heter, så det er vanskelig å søke på nettet :)

hare1365380455
Skrevet

Det har de vel på forskjellige lampebutikker? Jeg lurer på om jeg har sett det på ikea også....? Interiørbutikker har nok også.

Skrevet

Jeg har en... vil du kjøpe min? Jeg kallte det fiskelampe da den ble kjøpt, og han i butikken mente med en gang hva det var snakk om :)

Gjest lyspæraddf
Skrevet

Lavalampe

nei nei, det er ikke lava-lampe, den er det "lava" inni, sier seg selv. Disse andre folk her snakker om, som de også beskriver, har fisker i seg. Altså vannet bobler og det er fisker inni. Samme ide som med lava-lampe men det blir helt feil å kalle det for det.

Skjønner ikke at folk ikke kan lese hva andre skriver og svare utifra det. Men gjør som de andre sa, stikk på en lampebutikk og si du vil ha lampe med fisker i, de vet hva det er om de har. Og har sett dem i mange butikker.

Gjest ChiengMai
Skrevet

nei nei, det er ikke lava-lampe, den er det "lava" inni, sier seg selv. Disse andre folk her snakker om, som de også beskriver, har fisker i seg. Altså vannet bobler og det er fisker inni. Samme ide som med lava-lampe men det blir helt feil å kalle det for det.

Skjønner ikke at folk ikke kan lese hva andre skriver og svare utifra det. Men gjør som de andre sa, stikk på en lampebutikk og si du vil ha lampe med fisker i, de vet hva det er om de har. Og har sett dem i mange butikker.

"Skjønner ikke at folk ikke kan lese hva andre skriver og svare utifra det."

Skjønner ikke at folk ikke skjønner at de som svarer lavalampe faktisk tror det heter lavalampe? Hvor har du det i fra at lavalamper inneholder lava, forresten?

http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/2004/november/1099649129.76

http://www.gms8pool.com/pit_store/index.php?act=viewProd&productId=12

Jeg har forreste blitt fortalt at det er samme prinsippet enten det er firsker eller bobler inni disse lampene, men det er selvfølgelig mulig at jeg er feilinformert. :-D

Gjest uten tekst
Skrevet

I lampebutikken jeg jobbet i, kalte vi alle disse lampene for lavalamper. Det er selvsagt ikke ordentlig lava inni noen av dem, det er bobler av luft eller olje, enten inni klart "vann" (hvor det kan være fisker eller andre ting i), eller i farget, tykkere væske.

Så på Lampehuset der jeg jobbet, stod alle disse på hyllen med skiltet "Lavalamper".

Jeg synes du svarte meg å en frekk måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...