Gjest tompengpong Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 jeg fikk altså null igjen på skatten. er alenemor med to unger under 3år. har ikke hatt jobb de to siste årene ,men har både bsu og aksjefond. fikk ikke en dritt igjen,mens en venninne av meg i samme situasjon fikk masse igjen!!! og hvor ofte får en 0- null på selvanngivelsen? 2kr eller -2kr hadde vært noe annet, men jeg fikk altså null!! er det flere som alene foreldre som har ikke har vært i jobb i 06 som har fått eller ikke fått?? (trenger ikke å oppgi beløp altså) 0 Siter
Gjest så bra! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Krav på under 100,- (tror jeg det fortsatt er) blir ikke krevd inn. Så du vil aldri få krav på en til 99 kroner. Så flott at du er trukket riktig da, med mindre du bevisst ønsker å betale for mye hver måned for heller å få tilbake pengene på denne måten. Det ville i tilfelle ikke være en veldig lur måte å spare på, så det beste er jo når man går i null slik du har klart. 0 Siter
nick Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Du jobber ikke, men mener du skal ha tilbake en formue på skatten???? 0 Siter
flowy Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Kan du få igjen penger hvis du ikke har inntekt da? Jeg gikk også i null. Er student og jobber ikke. Sparer ikke i BSU siden jeg ikke har inntekt i år. Tar det heller opp igjen til neste år. Har en del penger i aksjefond, men hvorfor skal man få igjen for det? 0 Siter
stromme Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Må du ikke ha arbeidet for å få igjen skatt da?? Har du betalt noe skatt??? 0 Siter
Gjest slik er det Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Du jobber ikke så da skal du vel ikke ha igjen noe? 0 Siter
Atene Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Du har vel hatt riktig skattetrekk i løpet av året, da. Skattepengene er ikke en mild gave fra staten, det er bare penger du har betalt inn for mye. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Har du ingen inntekt overhodet, får du heller ikke igjen på skatten. Ingenting inn - ingenting ut. (bortsett fra at barnetrygd teknisk sett er en form for skattelette) 0 Siter
Gjest Rrose Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Dette henger sammen med om barna dine går i barnehage eller ikke. Jeg husker ikke helt. Det er helt feil at folk som ikke jobber ikke betaler skatt så det du hører nedover i tråden her er jo bare uvitenhet. 0 Siter
fresja Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Dersom du har råd til både BSU og aksjefond ser det jo ut til at du har hatt inntekter. Innskudd til BSU gir skattefradrag, men ikke skattefond nå lenger. Har du tjent på akskjefond, blir det inntekt. Har du mye stående i aksjefond, får du formueskatt. BSU var kanskje lurt å vente med til et år du har inntekt, med mindre du snart er for gammel. Selv om du og din venninne er i samme situasjon (dere mottar kanskje overgangsstønad), er det ikke sikkert dere har betalt like mye i skatt. Dere kan ha forskjellinge skattetabeller med ulik skattetrekk. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Betaler du skatt til staten? Hvis du ikke gjør det, får du selvsagt ikke tilbake noe på skatten heller... Jeg fikk tilbake 13000 kr fordi jeg betalte 13000 kr for mye i skatt av lønna mi. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hadde jeg nå enda gått i null! Men neida, nå skal staten ha 15 000,- til av meg! Jeg har ikke det jeg...depper... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.