Gå til innhold

Noen som har sovet i Kardemommeby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Ja, det har jeg gjort.. overnattet inne i selve Kardemommebyen :)

Veldig merkelig være i de små husene, men koselig og en fin opplevelse. Også mange spennende lyder på natta da :)

Går det an altså?

Er det senger der? Jeg husker bare tomme hus fra sist jeg var der.

Kan man få sove i tårnet?? :)

Går det an altså?

Er det senger der? Jeg husker bare tomme hus fra sist jeg var der.

Kan man få sove i tårnet?? :)

Noen av husene er til utleie, andre er enten "tomme" eller til spesielt bruk, f.eks. tårnet, arresten og butikkene.

http://www.dyreparken.com/index.jsp?a=14267

Det koster, og i Sabeltann-perioden må du bestille veldig tidlig.

Hyttene utenfor parken er større og har bedre kjøkken, men det er jo spesielt å bo i Kardemomme By og bli igjen når parken stenger.

Jeg har overnattet både i Kardemomme By og på hytte og hotell rett utenfor, så nå skal jeg ikke dit før jeg har med meg barnebarn...

Alt som skjer etter at parken stenger, er veldig fint - du kan ta en kveldsrunde i parken (riktignok ikke hvor som helst hvis det er Sabeltann-forestilling, de sperrer av slik at publikum ikke overnatter i parken på egen hånd) etter at hordene har reist hjem, se på selve byen uten at det er en million andre mennesker der, og høre eslene vrinske om natta.

Det er litt mer pes å bo der på dagtid - dere må låse dørene absolutt hele tiden, ellers blir dere invadert av parkgjestene. Det er ikke så lett å se hvilke hus som er utleid.

Kjøkkenkroken er svært minimalistisk, så regn med enkel middag eller ta den på et av parkens spisesteder.

Hyttene rett utenfor parken er større, bedre utstyrt og dere har et sted dere kan ta pauser i løpet av dagen uten at 50 mennesker rister i døra pr. minutt. Men det er helt klart noe spesielt å bli igjen når parken stenger - og ungene dine treffer garantert noen andre de kan leke med...

Annonse

Vi gjorde det i fjor, HELT TOPP!!!! Vi leide det største huset de hadde, og bodde der 2 familier. Ikke noen kulsushus, men de har alt du trenger, og alt var rent og i orden. Helt knall å få tilgang til alt etter stengetid, rusle rundt og se på dyrene osv. Vi tok f.eks. med nistemat, og spiste kveldsmat "med" tigrene en kveld. Du får egen parkeringsplass, egen nøkkel til porten og egen tralle som du kan dra med deg saker i. Vi hadde med små barn, og syntes det var veldig fint å kunne ordne endel mat selv. Vi reiste dit i august, så da var det ikke så masse folk der. Hyttene virker kanskje dyre, men husk da at inngang ti parken er med i prisen så lenge dere er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...