poke Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Noen som vet følgende: Er det lov å kjøpe et billig brukt kassaapparat til liten frisørsalong? Har kommuneansatte krav på fri med lønn for å følge gammel mor til speialist? Hvor kan man kjøpe pepperspray? 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 "Har kommuneansatte krav på fri med lønn for å følge gammel mor til speialist?" Tviler på at det står spesifisert noe sted at du har krav på det, men jeg ville søkt om velferdspermisjon med lønn. Man kan søke om inntil 10 dager i året. 0 Siter
poke Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 "Har kommuneansatte krav på fri med lønn for å følge gammel mor til speialist?" Tviler på at det står spesifisert noe sted at du har krav på det, men jeg ville søkt om velferdspermisjon med lønn. Man kan søke om inntil 10 dager i året. Ok, takk for tips 0 Siter
Cinthia Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 "Har kommuneansatte krav på fri med lønn for å følge gammel mor til speialist?" Jeg tror knapt man har krav på fri med lønn for å følge sine egne barn til legen, så nei. Slike friordninger beror ofte kun på "good will" fra sjefen. Fri -med- lønn tror jeg uansett du kan se langt etter, når det gjelder følge av din mor. Du får håpe på at sjefen er grei og faktisk gir deg fri i det hele tatt, for du har vel ikke krav på det heller, går jeg ut i fra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 "Har kommuneansatte krav på fri med lønn for å følge gammel mor til speialist?" Jeg tror knapt man har krav på fri med lønn for å følge sine egne barn til legen, så nei. Slike friordninger beror ofte kun på "good will" fra sjefen. Fri -med- lønn tror jeg uansett du kan se langt etter, når det gjelder følge av din mor. Du får håpe på at sjefen er grei og faktisk gir deg fri i det hele tatt, for du har vel ikke krav på det heller, går jeg ut i fra. *Hehe* Joda, vi har fri med lønn for å følge barn til lege og tannlege, evt. andre spesialister. ) Men ikke for å følge gamle mor nei. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Ja. Nei. Her: http://nettbutikk.pbt.no/subcategory/6124/6124.html 0 Siter
Cinthia Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 *Hehe* Joda, vi har fri med lønn for å følge barn til lege og tannlege, evt. andre spesialister. ) Men ikke for å følge gamle mor nei. Har man det, altså? Jeg mener så bestemt å huske at det var noe trøbbel med noen som skulle følge et barn til tannlegen en gang, som jobbet i kommunen. Men det kan godt være jeg tar feil, jeg har ikke vært borti det selv. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Har man det, altså? Jeg mener så bestemt å huske at det var noe trøbbel med noen som skulle følge et barn til tannlegen en gang, som jobbet i kommunen. Men det kan godt være jeg tar feil, jeg har ikke vært borti det selv. Jeg har vært fylkeskommunalt og kommunalt ansatt i 13-14 år nå og har alltid fått fri med lønn for å følge barn til lege/tannlege/spesialister og til samme for meg selv. Har aldri vært noe problem, men en selvfølge. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Ja. Nei. Her: http://nettbutikk.pbt.no/subcategory/6124/6124.html Du mener også at kommuneansatt ikke har rett på fri med lønn for å følge barn til lege/tannlege? Vel, da varierer det fra kommune til kommune, for hos oss er det overhode ikke noe problem. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Du mener også at kommuneansatt ikke har rett på fri med lønn for å følge barn til lege/tannlege? Vel, da varierer det fra kommune til kommune, for hos oss er det overhode ikke noe problem. Nei, men det var heller ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på om kommuneansatte hadde krav på fri med lønn for å følge sin gamle mor til spesialist. ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Nei, men det var heller ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på om kommuneansatte hadde krav på fri med lønn for å følge sin gamle mor til spesialist. ;o) Ah. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.