Gjest urolig for venninnen min Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Jeg er forvirret nå. Min venninne som er en flott dame midtveis i livet har vært forelsket i en mann en stund. De har vært gode venner og gjort mye sammen. Nå sist dro de sammen på en reise og var bare to mesteparten av tida. Jeg var helt sikker på at nå ville de nå sammen siden jeg kjenner begge to og har trodd at jeg viste at de liker hverandre godt. Nå forteller hun at de bodde på samme rom og tilbrakte dag og natt sammen i to uker uten at noe skjedde mellom dem annet enn at de er enda nærere venner enn før. Han skal reise vekk for en periode og når han er tilbake er hun reist så det blir en del måneder eller kanskje bortimot et år til de ser hverandre igjen. Hun sier at dette er et varig vennskap og det er hun glad for. Hun prøver å være tapper, men jeg ser smerten i øynene hennes. Noe mangler i historien. Jeg kjenner han også og jeg er glad i begge to. Hun er skilt og har fått de barna hun skal ha og kan ikke få flere. Han har aldri vært gift eller fått barn. Er det noe der? Han har hatt korte forhold før, men ikke noe langvarig og har levd livet som en ungkar veldig lenge. Dvs. han har vært fri og frank, men han drikker ikke og ikke bruker han tiden på jenter. Han reiser mye og det gjør hun nå også etter at barna er blitt store nok. Jeg kan ikke forstå at en mann foreslår for en dame at de kan reise sammen og dele rom for å redusere KOSTNADENE uten å mene noe annet med det. Hva er dette her? Er jeg rar som reagerer på det, eller er de så utrolig tafatte? Jeg forventer ikke at noen har riktig svar, men søker bare tanker og kommentarer. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Du kunne skrevet om en venninne av meg. Hun har hatt et slikt forhold til en mann, de har vært på en haug ferier sammen, uten at det er blitt til noe. Jeg tror faktisk at denne mannen min venninne har som kamerat er homofil, uten at han tør å komme ut av skapet (jeg har grunner til å tro det som jeg ikke utbroderer her). Det er i alle fall sikkert at han ikke er forelsket i min venninne, men vil på en måte ikke at andre skal ha henne heller. Han klarer ikke å forklare det nærmere. Når det gjelder din venninne, så kan det være noe liknende? Eller kanskje hun rett og slett ikke er hans type for kjæreste, men veldig bra som venninne. Jeg har noen sånne guttevenner som det ville være uaktuelt å bli kjæreste med, men sovet i samme seng (på hver vår side), har vi gjort mange ganger. Det dummer er jo at din venninne er forelsket i ham. Hun bør snakke med ham om det og finne ut hvor han står, synes jeg - hun bør ikke kaste bort tiden på forhåpninger, dersom han er helt uinteressert. Og nå når de skal være borte fra hverandre så lenge, får hun både tid til å komme over han, og mulighet til å lete andre steder, i stedet for å gå og skape seg drømmer om hav som kan skje når de sees igjen. Er han ikke forelsket nå, er det lite trolig at han blir det etter atskillelsen. Sånt skjer bare i eventyrene. Det med at hun ikke kan få eller vil ha flere barn, kan jo naturligvis være et element. Men det kan jo ingen andre enn han svare på. 0 Siter
Gjest urolig for venninnen min Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Du kunne skrevet om en venninne av meg. Hun har hatt et slikt forhold til en mann, de har vært på en haug ferier sammen, uten at det er blitt til noe. Jeg tror faktisk at denne mannen min venninne har som kamerat er homofil, uten at han tør å komme ut av skapet (jeg har grunner til å tro det som jeg ikke utbroderer her). Det er i alle fall sikkert at han ikke er forelsket i min venninne, men vil på en måte ikke at andre skal ha henne heller. Han klarer ikke å forklare det nærmere. Når det gjelder din venninne, så kan det være noe liknende? Eller kanskje hun rett og slett ikke er hans type for kjæreste, men veldig bra som venninne. Jeg har noen sånne guttevenner som det ville være uaktuelt å bli kjæreste med, men sovet i samme seng (på hver vår side), har vi gjort mange ganger. Det dummer er jo at din venninne er forelsket i ham. Hun bør snakke med ham om det og finne ut hvor han står, synes jeg - hun bør ikke kaste bort tiden på forhåpninger, dersom han er helt uinteressert. Og nå når de skal være borte fra hverandre så lenge, får hun både tid til å komme over han, og mulighet til å lete andre steder, i stedet for å gå og skape seg drømmer om hav som kan skje når de sees igjen. Er han ikke forelsket nå, er det lite trolig at han blir det etter atskillelsen. Sånt skjer bare i eventyrene. Det med at hun ikke kan få eller vil ha flere barn, kan jo naturligvis være et element. Men det kan jo ingen andre enn han svare på. Jeg tror ikke han er homofil, men kan selvfølgelig ikke være sikker. Hvis han er det har han ikke tilstått det overfor seg selv engang. Jeg tror ikke hun er så opptatt av å finne noen at det gjør noe at hun venter så lenge hun er fornøyd med livet. Hun er opptatt med noe hele tiden og har nok å ta seg til. jeg bare forstår ikke hva dette er. Hvorfor ser han henne ikke som den flotte damen hun er, og er det virkelig vanlig å sove på samme rom (jeg vet ikke om de sov i samme seng) uten at det skjer noe? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Jeg tror ikke han er homofil, men kan selvfølgelig ikke være sikker. Hvis han er det har han ikke tilstått det overfor seg selv engang. Jeg tror ikke hun er så opptatt av å finne noen at det gjør noe at hun venter så lenge hun er fornøyd med livet. Hun er opptatt med noe hele tiden og har nok å ta seg til. jeg bare forstår ikke hva dette er. Hvorfor ser han henne ikke som den flotte damen hun er, og er det virkelig vanlig å sove på samme rom (jeg vet ikke om de sov i samme seng) uten at det skjer noe? Vanlig og vanlig.... Dersom det ikke er noen gnist, så blir det jo sånn. Dette har skjedd før Eventuelt så er de så til de grader tafatte begge to at de ikke skjønner at de er interessert, men det tror jeg egentlig ikke på. SÅ fjern går det vel ikke an å være? 0 Siter
Gjest urolig for venninnen min Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Vanlig og vanlig.... Dersom det ikke er noen gnist, så blir det jo sånn. Dette har skjedd før Eventuelt så er de så til de grader tafatte begge to at de ikke skjønner at de er interessert, men det tror jeg egentlig ikke på. SÅ fjern går det vel ikke an å være? Hun skjønner at hun er interessert, men forstår han det? Går det an for en mann å være så uinteressert når hun er interessert. Det dreier seg om voksne mennesker. Hva vil han med henne da? Tafatte er de begge to, men ikke vet jeg. Jeg kan aldri forestille meg at jeg lå i en seng med en mann og ingenting skjedde. Kanskje ville ikke jeg, men at en mann ikke prøver seg har jeg aldri tenkt meg. Går det virkelig an for mennesker som har rundet førti? 0 Siter
Gjest mor annika Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hun skjønner at hun er interessert, men forstår han det? Går det an for en mann å være så uinteressert når hun er interessert. Det dreier seg om voksne mennesker. Hva vil han med henne da? Tafatte er de begge to, men ikke vet jeg. Jeg kan aldri forestille meg at jeg lå i en seng med en mann og ingenting skjedde. Kanskje ville ikke jeg, men at en mann ikke prøver seg har jeg aldri tenkt meg. Går det virkelig an for mennesker som har rundet førti? Jeg kjenner en voksen/gammel dame, som er 'ferdig' med sex. Hun har en venn som er 5 år yngre, og de omgås alle helger, høytider osv., men bor ikke sammen. Mitt inntrykk er at hun er sånn passe fornøyd. Hun er glad for å ha en fast ledsager, og hun synes det er flott å slippe sex nå som hun er så gammel. Men hun er litt sur og sær mot denne mannen, siden hun bare liker ham sånn pass. Derfor forstår hun ikke hvorfor han vil være sammen med henne på denne måten. Altså : ikke sex + litt dårlig behandling, selv om de også er gode venner og har det morsomt. Jeg kjenner ham også, og jeg tror definitivt at han er homse, og praktiserer det parallelt med et tilsynelatnde dame-forhold. Da slipper han å gå ut av skapet offentlig. Jeg synes synd på damen som blir lurt av denne mannen. Men hun velger det jo selv. Spørs om hun hadde valgt det hvis hun kjente til hele historien (forutsatt at jeg har rett, da). 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Jeg kjenner en voksen/gammel dame, som er 'ferdig' med sex. Hun har en venn som er 5 år yngre, og de omgås alle helger, høytider osv., men bor ikke sammen. Mitt inntrykk er at hun er sånn passe fornøyd. Hun er glad for å ha en fast ledsager, og hun synes det er flott å slippe sex nå som hun er så gammel. Men hun er litt sur og sær mot denne mannen, siden hun bare liker ham sånn pass. Derfor forstår hun ikke hvorfor han vil være sammen med henne på denne måten. Altså : ikke sex + litt dårlig behandling, selv om de også er gode venner og har det morsomt. Jeg kjenner ham også, og jeg tror definitivt at han er homse, og praktiserer det parallelt med et tilsynelatnde dame-forhold. Da slipper han å gå ut av skapet offentlig. Jeg synes synd på damen som blir lurt av denne mannen. Men hun velger det jo selv. Spørs om hun hadde valgt det hvis hun kjente til hele historien (forutsatt at jeg har rett, da). Hvis hun ikke ønsker sex, så må jo det være en perfekt ordning for henne! Kan ikke skjønne annet. Hvilke heterofile mannfolk vil finne seg i et mannfolk som BÅDE behandler dem dårlig og ikke vil ha sex???? Du kan være ei merr hvis du er god i senga eller du kan være verdens beste kombinasjon av venninne/kokk/husholderske/sykepleier/gartner/selskapsdame hvis du ikke orker sex. Og han kan godta det. Men IKKE begge deler! Da er han garantert homse, ja! 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hvis hun ikke ønsker sex, så må jo det være en perfekt ordning for henne! Kan ikke skjønne annet. Hvilke heterofile mannfolk vil finne seg i et mannfolk som BÅDE behandler dem dårlig og ikke vil ha sex???? Du kan være ei merr hvis du er god i senga eller du kan være verdens beste kombinasjon av venninne/kokk/husholderske/sykepleier/gartner/selskapsdame hvis du ikke orker sex. Og han kan godta det. Men IKKE begge deler! Da er han garantert homse, ja! Jeg skrev mannfolk istedenfor kvinnfolk der... Er vel for trøtt til å være her. Får se om jeg treffer senga! Er jeg heldig har min heterofile mann sovnet, så slipper jeg noe 'service' i kveld. hehe... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hvis hun ikke ønsker sex, så må jo det være en perfekt ordning for henne! Kan ikke skjønne annet. Hvilke heterofile mannfolk vil finne seg i et mannfolk som BÅDE behandler dem dårlig og ikke vil ha sex???? Du kan være ei merr hvis du er god i senga eller du kan være verdens beste kombinasjon av venninne/kokk/husholderske/sykepleier/gartner/selskapsdame hvis du ikke orker sex. Og han kan godta det. Men IKKE begge deler! Da er han garantert homse, ja! "Hvilke heterofile mannfolk vil finne seg i et mannfolk som BÅDE behandler dem dårlig og ikke vil ha sex???? Du kan være ei merr hvis du er god i senga eller du kan være verdens beste kombinasjon av venninne/kokk/husholderske/sykepleier/gartner/selskapsdame hvis du ikke orker sex. Og han kan godta det. Men IKKE begge deler! " Reine ord for penga, det der Og jeg tror du har rett - homse i sikte, men av en eller annen grunn fremdeles i skapet. 0 Siter
mchuldra Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hun skjønner at hun er interessert, men forstår han det? Går det an for en mann å være så uinteressert når hun er interessert. Det dreier seg om voksne mennesker. Hva vil han med henne da? Tafatte er de begge to, men ikke vet jeg. Jeg kan aldri forestille meg at jeg lå i en seng med en mann og ingenting skjedde. Kanskje ville ikke jeg, men at en mann ikke prøver seg har jeg aldri tenkt meg. Går det virkelig an for mennesker som har rundet førti? Bare en liten kommentar her. Ja, det er fullt mulig å dele seng uten at man prøver seg på hverandre. Jeg er singel og har vært det mer eller mindre i 7 år nå. Og jeg har en kamerat jeg reiser mye på tur med. I løpet av de 7 årene vi har kjent hverandre, har han gått litt ut og inn av forhold, men har hatt fast dame de siste årene. Ei fantastisk dame som stoler på oss begge og derfor kan vi fortsette å feriere sammen. Vi har et veldig dypt vennskap, hvor jeg tidvis har spurt meg selv om det ligger noe mer under, men har kommet frem til det samme hver gang. Vi er bare venner. Begge viser vi omsorg for hverandre, men når det kommer til natta, sover vi begge godt, men på hver vår side av senga. Tror aldri vi har dultet borti hverandre i løpet av natta en gang. :-) Jeg setter i hvertfall veldig stor pris på min kamerat, og hans dame, og alt vi opplever sammen. Og siden vi bor på hver vår kant av landet, treffes vi ikke utenom turene våre, men vennskapet overlever det. Null problem. 0 Siter
illuminatum Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Jeg er en mann som har reist mye sammen med ei venninne uten av vi noen gang har rotet sammen. Dette er ei nydelig jente som de fleste gutter har likt, men for meg føles det som søsteren min. Jeg ligger jo ikke med guttekompisene mine selv om vi har delt rom heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.