Gå til innhold

5-årskontroll på helsestasjonen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss var det 4-årskontroll og så førskolekontroll som var våren før de begynte på skolen, evt. like etter skolestart. Ingen ren 5-årskontroll nei.

Da blir det sikkert førskolekontroll snart, han begynner på skolen til høsten. Så hvis dette foregår på våren rekker vi jo ikke én kontroll til. Jeg husker ikke om jentene var på 5-årskontroll, det er ikke sikkert di var det heller.

Gjest annlovinda

Hos oss var det 4-årskontroll. Gutten vår var riktignok nesten 5 år når den ble tatt, men.

Vet ikke om noen flere kontroller på helsestasjonen nå jeg. Men husker at eldstejenta (17 år nå) var på kontroll like før skolestart.

Annonse

Gjest Elextra

Da blir det sikkert førskolekontroll snart, han begynner på skolen til høsten. Så hvis dette foregår på våren rekker vi jo ikke én kontroll til. Jeg husker ikke om jentene var på 5-årskontroll, det er ikke sikkert di var det heller.

Førskolekontroll? Det har jeg aldri hørt om.

Vi har 5 års kontroll her hos oss. Både 4 års og 5 års, faktisk. På 5 års kontrollen blir hørselen sjekket, og det er også et barnelege besøk med på den.

Datteren vår som fyller 6 år denne mnd. har nettopp vært på denne kontrollen, jeg måtte purre for å få time til henne, for helsestasjonen ligger etter skjema pga. for dårlig bemanning. Men det er i utgangspunktet en 5 års kontroll. Vi har imidlertid ingen førskolekontroll eller kontroll i 1 klasse da.

Førskolekontroll? Det har jeg aldri hørt om.

Hos oss var det en kontroll rundt 4-5-års alder. På den kontrollen fikk vi beskjed om at nå ble alle papirene sendt videre til skolens helsesøster. I tillegg var det en kontroll hos skolens helsesøster før sommerferien før skolestart. (Helsesøster og skolelege, bl.a. kontroll av hørsel.) Det var kanskje denne som kalles førskolekontroll? Dette kan sikkert variere litt fra kommune til kommune.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...