trultis Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Sambo klarte å glemme å lukke døra til fryseren her en kveld. Morgenen etter hørte jeg en rar pipelyd ovenifra, og tenkte at "det er sikkert.. ettellerannet.." og gikk og la meg igjen. Men det viste seg jo da at det var fryseren som sa ifra at det begynte å bli litt varmt inni der, hele 8 grader! Pluss. Hva gjør jeg med maten inni der? Kaster det? Hva med morsmelka? Den hadde vel sikkert ikke tint så mye, men det var jo tross alt 8 pluss der inne, og det tok jo også litt tid å få det kaldt igjen. Hadde vært greit å få rydda litt i fryseren uansett 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Morsmelka ville jeg ha kastet. Kjente du på varene? Virket de tint? Det tar som regel laaang tid å tine f.eks. en steik eller en hel fisk. Brød, grønnsaker og kaker er sikkert OK. Kjøtt og fisk ville jeg ha spist innen noen få uker. 0 Siter
trultis Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Morsmelka ville jeg ha kastet. Kjente du på varene? Virket de tint? Det tar som regel laaang tid å tine f.eks. en steik eller en hel fisk. Brød, grønnsaker og kaker er sikkert OK. Kjøtt og fisk ville jeg ha spist innen noen få uker. Pitabrødene var hvertfall myke. Jeg kjente ike så mye rundt på det andre. 0 Siter
Gjest kast det meste Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Morsmelken bør du absolutt kaste, den er helt ubehandlet og veldig lettfordervelig. Det andre ville jeg vurdert ut fra hvor dyrt det er (er det billig ville jeg ihvertfall kke risikert å bli dårlig), og hvor lettfordervelig det er. Det som lå beskyttet mellom andre frosne varer har kanskje holdt seg kaldt, men det som lå nærmest døren har nok vært helt tint. Avhengig av hvor lenge døren stod oppe osv. Det dere evt ikke kaster, bør dere merke godt med tusj (har vært tint, og dato), slik at dere er ekstra obs på å lukte og smake på det når dere tiner det / tilbereder det. 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Pitabrødene var hvertfall myke. Jeg kjente ike så mye rundt på det andre. Pitabrød blir i alle fall ikke dårlige. Jeg tror det er trygt å gjør som jeg skrev først. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Kast det! Hvis du har en innboforsikring som dekker sånt, kan du få igjen penger fra forsikringsselskapet. Sikkert lurt å ta bilder av maten og forsøke å taksere matvarene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.