Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest str110

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176924657' post='3593830]

Hvor høy er hun? Du kjøpte ikke ei capribukse da - som du trodde skulle være ei langbukse? ;p

hun er nok ikke av de høyeste men ganske normal synes jeg.vi har hatt dette problemet før også.jenta har jo ikke hofter og mage så alt raser ned.

hun har ei søster på3,5 år som jeg kjøpte ett skjørt til i str 104 og det fikk hun på seg.

ble kort men passe rundt livet.det var ikke capri bukse.

hun virkerikke tynn egentlig men langbent og tynn i livet

Annonse

Kanskje buksa var stor i størrelsen? Neppe noe du trenger å bekymre deg for dersom jenta har fulgt sin vekstkurve som hun skal. Noen av oss er små, andre er litt større, og sånn er det jo med barn også. Gutten min er snart 7 og han bruker str. 122-128. Han hører altså til de mer tettbygde.

hun er nok ikke av de høyeste men ganske normal synes jeg.vi har hatt dette problemet før også.jenta har jo ikke hofter og mage så alt raser ned.

hun har ei søster på3,5 år som jeg kjøpte ett skjørt til i str 104 og det fikk hun på seg.

Nå kom jeg på at jeg måtte kjøpe to str mindre enn vanlig da jeg kjøpte bukser til guttene mine - merket på buksene var MeToo - uvanlig lange i beina var de... Kanskje det var samme merke på datteren din sine nye bukser?

Jenta mi på 6 1/2 og har ingen hofter eller mage der noe "henger på", så bukser er vanskelig. Modeller som er litt lange i str. 110 bruker hun fortsatt. Skjørt o.l. har hun alt fra str. 104 til 122.

Topper derimot bruker hun str. 122 og 128, for armene og ryggen er lang.

Vanskelig dette med størrelsene.

Datteren min er snart 7 og bruker fremdeles en del i 110. Hun er helt klart ikke blandt de størte, og veier 19kg. Hun var hos helsesøster i dag på vanlig sjekk, og hun er_helt_normal. Hun har vært liten hele veien (bortsett fra ved fødsel) og har en mor som ikke måler over 160cm Buksene sklir lett av henne også. Det er forresten utrolig stor forskjell på strls i de forskjellige merkene. Det viktigste er vel at klærne passer! Hun hadde en kåpe som ble brukt tom i fjor vinter som var merket 2. år!!!

Annonse

jeg har en datter på 10 år som er 146 cm lang og trenger str 146-152 i lengda på bukser, mens 128 passer flott i livet. Hun er slank og langlemmet, men ikke radmager. Jeg lurer ofte på hvem man lager barnebukser til.... Selv om vi kjøper "slim" på Lindex ol, så trenger hun belter og snurper de sammen...lekkert.

Sønnen min er en tett plugg, men alle bukser er vide i livet.

jeg har en datter på 10 år som er 146 cm lang og trenger str 146-152 i lengda på bukser, mens 128 passer flott i livet. Hun er slank og langlemmet, men ikke radmager. Jeg lurer ofte på hvem man lager barnebukser til.... Selv om vi kjøper "slim" på Lindex ol, så trenger hun belter og snurper de sammen...lekkert.

Sønnen min er en tett plugg, men alle bukser er vide i livet.

På KappAhl har de dongeribukser for gutter i temmelig smal modell, de passer ganske så bra på min radmagre 8-åring i alle fall, men han må ha belte i tillegg ja... Litt håpløst det der. Som oftest trenger han ikke åpne verken knapp eller glidelås for å få av og på seg buksa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...