Gjest print Skrevet 15. mai 2001 Skrevet 15. mai 2001 Jeg er aleneforsørger, men planlegger å flytte sammen med kjæresten min. Han er ikke faren til sønnen min. Hvilke konsekvenser får dette for stønadene mine når jeg har overgangsstønad, utvidet barnetrygd og ekstra småbarnstillegg? Hvis vi flytter sammen i løpet av sommeren/høsten, vil jeg da miste stønadene i januar 2002 eller 2003? Skjønner ikke helt dette med å ha "levd sammen minst 12 av de siste 18 månedene". Takknemlig for svar. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 16. mai 2001 Skrevet 16. mai 2001 Hvis dere ikke har bodd sammen før så kommer begrensningen på 12 av de siste 18 mndr inn i bildet når det har gått 12 mndr fra dere flyttet sammen. (Dersom dere bor sammen i 6 mndr, og ikke sammen i de neste 6 mndr og så flytter sammen igjen, så går det imidlertid bare 6 mndr før "12 av de siste 18 mndr" kommer inn i bildet.) 0 Siter
Gjest også aleneforsørger Skrevet 16. mai 2001 Skrevet 16. mai 2001 Irene Grøneng skrev (På 16.5.2001 den 10.30): Hvis dere ikke har bodd sammen før så kommer begrensningen på 12 av de siste 18 mndr inn i bildet når det har gått 12 mndr fra dere flyttet sammen. (Dersom dere bor sammen i 6 mndr, og ikke sammen i de neste 6 mndr og så flytter sammen igjen, så går det imidlertid bare 6 mndr før "12 av de siste 18 mndr" kommer inn i bildet.) gjelder 12 mnd alt av tillegg? Jeg får dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn og lurer på om jeg evt. mister dette før det er gått 12 mnd.? Mister vel også skatteklasse 2? Kjæresten min er student og blir ikke å forsørge meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.