Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver og går gjennom forsikringene våre om dagen og får tilbud fra diverse selskap i håp om å spare litt penger pr. måned.

Vi har pr. i dag en liv og uføreforsikring som jeg synes er noe forferdelig høy, og det er den stort sett overalt. Vel død er ikke så ille, men uføreforsikringen er jo svindyr.

Død må vi nesten ha med tanke på lån osv. om en av oss skulle falle fra så sitter ikke den andre igjen med hele gjelda.

Men hva med uføre. Har dere uføreforsikring, eller gambler dere på at dere beholder helsa.....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273584-har-dere-uf%C3%B8reforsrikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har, på meg selv. Vi hadde (gjennom min fagforening) for oss begge, men den var virkelig svindyr. Siden mannen min etter hvert er veldig godt dekket gjennom forsikringsavtale på sin egen jobb, kuttet vi ut hans uføredel. Det hjalp.

Jeg synes vi må ha uføredelen så lenge vi har boliglån. Vi tjener såpass at det å gå ned til bare trygd, ville gjøre det vanskelig å beholde boligen.

Annonse

Gjest mandolina

Jeg hadde ikke uføreforsikring, og ble ufør 30 år gammel, og det ble minstepensjon på meg.

Jeg var ung og sprek, inntil sykdom uventet rammet.

Det er ikke kjekt å miste helsen og bli ufør i ung alder, og slett ikke at en samtidig blir minstepensjonist.

Dere bør tenke på framtiden, når en først er blitt ufør, så får man ingen forsikring, der må en være føre var.

Hilsen

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...