Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mine to gutter fikk avslag om bhg-plass etter hovedopptaket, og vi sendte en skriftlig klage. Lurer på om noen vet når man kan forvente seg et svar. Tror jo egentlig ikke at det hjelper å klage, når jeg leser i avisene her at halvparten av barna under tre år ikke fikk plass i hovedopptaket. Da er det liksom ikke bare vi som står i kø.

Er veldig fortvilet over hva jeg skal gjøre til høsten, hvis barna ikke får plass i barnehagen. Er litt skeptisk til å sette en annonse om dagmamma i avisen. Jeg vet jo at de aller fleste er dyktige og pålitelige, men jeg vet likevel ikke om jeg tørr å ta sjansen...Man hører jo så mye rart om dagen...

Andre her i samme situasjon? Hvordan løser dere problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273697-klage-p%C3%A5-avslag-om-bhg-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge siden jeg hadde så små barn, men det er ikke noe nytt at ikke barn under tre år får barnehageplass. Tidligere var det så få plasser for de minste at man måtte ha en eller annen prioritetsgrunn for å få en av dem.

Heldigvis er det langt mellom monsterdagmammaene. Forsøk lokalt før du setter inn avisannonse. De lønner seg å gjøre det nå, når de som har fått plass sier fra til dagmammaene om at de slutter der til høsten. Heng opp lapper på helsestasjonen, i åpen barnehage hvis det finnes, og utenfor barne_parkene_ (uteparkene, ikke barnehagene). Søk etter erfaren dagmamma, og be om referanser hvis du får napp, og skriv kontrakt. Hvis det finnes barneparker, kan du kanskje kombinere dagmamma og park, det er en fin løsning for både barna og dagmammaen.

Ellers får du bruke nettverket ditt, det er vel noen som har vært i samme situasjon en gang og vet hvem som driver seriøst som dagmammaer. Kontakt dagmammaer selv om de har sluttet eller du vet de har plass, det kan hende de kjenner noen andre.

Et alternativ er selvfølgelig at du blir hjemme selv, med eller uten dagbarn. Men det er ingen selvfølge at man er hjemme helt til man får barnehageplass, slik har det aldri vært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...