Gå til innhold

Salve til sår babystump

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1177071165' post='3595224]

Aha, tusen takk for svar. *sender sms til venninna mi med en gang*

Fortell henne i samme slengen at den er skikkelig klissete, og at den setter flekker på tøy - så det er greit å ha klart tørkepapir eller noe når hun tar det på rompa til babyen!

Annonse

Gjest Shira :o)

Inotyol - helt sikkert.

Bare pass på at man ikke får salven på klærne for den setter flekker.

Det stemmer nok det, det gikk ett lys opp for meg når jeg leste navnet.

Har gitt henne beskjed om å passe på flekker.

Slike navn fester seg ikke hos meg lengre, det begynner og bli noen år siden jeg var opptatt av såre barnestumper ;o)

Mrs. Wallace

[quote name=Shira :o)' timestamp='1177083310' post='3595327]

Slike navn fester seg ikke hos meg lengre, det begynner og bli noen år siden jeg var opptatt av såre barnestumper ;o)

Inotyolen er genial til flere hudproblemer enn såre bleiestumper. Jeg bruker den selv mot eksem. :o)

Inotyol - helt sikkert.

Bare pass på at man ikke får salven på klærne for den setter flekker.

Sjit, gjør den? Hm... Jeg måtte bruke en hestedose Inotyol på tuppa forrige uke etter dårlig bæsjevask i barnehagen, og hun var så sår at hun nesten ikke klarte å gå normalt. Hun syns det var nærmest tortur å bli smurt, så hun måtte få en god knuseklem av meg etterpå. Da satt hun på fanget mitt uten bleie og jeg fikk en god dæsj på buksa... For sent å gjøre noe med det nå da, den ligger nemlig og venter på å bli vasket.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1177104343' post='3595652]

Er det en annen type igjen?

Nå har jeg tipsa henne om den andre, som de andre her anbefalte.

Den de andre har anbefalt er sikkert super på ekstremt såde rumper, men min erfaring er at Silulen gjør underverk og den er mye mildere enn den andre. Men kommer sikkert an på huden til babyen.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1177083310' post='3595327]

He, he - da er det greit med småbarnsforum på DOL. Her er vi mange som ikke tenker på stort annet :D

Sjit, gjør den? Hm... Jeg måtte bruke en hestedose Inotyol på tuppa forrige uke etter dårlig bæsjevask i barnehagen, og hun var så sår at hun nesten ikke klarte å gå normalt. Hun syns det var nærmest tortur å bli smurt, så hun måtte få en god knuseklem av meg etterpå. Da satt hun på fanget mitt uten bleie og jeg fikk en god dæsj på buksa... For sent å gjøre noe med det nå da, den ligger nemlig og venter på å bli vasket.

Du får fortelle hvordan det går med buksa da!

Vi har noen vaskekluter som har blitt brukt til å vaske stumper med Inotyol på, og de er litt sånn brunflekkede. Hvis buksa di er mørk, så er det jo ikke sikkert at det synes.

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

I ett temmelig langt liv som barnelege tror jeg at "bankers" er: Ved hvert eneste leieskift, smør den såre stumpen med en skikkelig fet salve som f. eks. Natusan. Vent så noen minutter og legg så zink-holdig salve oppå. Silulen er bra til dette.Selv ordentlige sår pleier å gro under denne blandingen.

Lykke til.!

I ett temmelig langt liv som barnelege tror jeg at "bankers" er: Ved hvert eneste leieskift, smør den såre stumpen med en skikkelig fet salve som f. eks. Natusan. Vent så noen minutter og legg så zink-holdig salve oppå. Silulen er bra til dette.Selv ordentlige sår pleier å gro under denne blandingen.

Lykke til.!

Jeg må bare få kommentere dette. Etter å ha hatt 3 bleiebarn samt snakket med et utall småbarnsmødre, vil jeg si at sinksalve hjelper utrolig sjelden når stumpen er skikkelig sår.

Sinksalve er greit når det er begynnende sårhet. Men har det blitt kjempesårt og kanskje til og med hull på huden, hjelper ikke sinksalvene i det hele tatt.

Så var jeg barnelege ville jeg anbefale Inotyl til mine pasienters foreldre :)

Jeg må bare få kommentere dette. Etter å ha hatt 3 bleiebarn samt snakket med et utall småbarnsmødre, vil jeg si at sinksalve hjelper utrolig sjelden når stumpen er skikkelig sår.

Sinksalve er greit når det er begynnende sårhet. Men har det blitt kjempesårt og kanskje til og med hull på huden, hjelper ikke sinksalvene i det hele tatt.

Så var jeg barnelege ville jeg anbefale Inotyl til mine pasienters foreldre :)

Jeg også....:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...