Gå til innhold

Bør røyking i hjemmet ulovliggjøres?

Anbefalte innlegg

Gjest kanrataman

For å være helt ærlig, så begynner jeg å bli ganske lei av dette røykehysteriet nå. Aldri før har det vært så strengt når det gjelder røyking som nå.

Det har blitt forbud så og si overalt. Ikke er man lenger utsatt for passiv røyking hverken på cafeer, restauranter, utesteder, kjøpesentre, nei stort sett ingen steder. Tror nok også de fleste foreldre unngår å røyke i nærheten av barna sine.

Skjønner ikke helt hvorfor folk klager. Hvordan klarte man seg før i tiden med all den passive røyken man ble utsatt for da?

Jeg tror mange plagdes før i tida pga passiv røyking. Før var det til og med tillatt å røyke på fly. Galskap. Skal du absolutt røyke i hjemmet, så sørg for å ikke få unger, sier jeg.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• smekka

8

• mumimamman

5

• Lillemus

4

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tacomix

Ja, røyking bør ulovliggjøres synes jeg. Greit det er deres eget hjem, men det er problemer for astmatikere og folk med lungeproblemer. Jeg bor i ett sted der mange deler bad og var nettopp på badet, og det luktet røyk. Det er ikke lov å røyke, men de noen gjør det tydligvis noen ganger for det.

Jeg tror mange plagdes før i tida pga passiv røyking. Før var det til og med tillatt å røyke på fly. Galskap. Skal du absolutt røyke i hjemmet, så sørg for å ikke få unger, sier jeg.

Kjenner du mange som røyker i hjemmet med barna sine, siden du tar opp dette? Jeg tror ikke jeg vet om noen.

Gjest sjøstjerna

For å være helt ærlig, så begynner jeg å bli ganske lei av dette røykehysteriet nå. Aldri før har det vært så strengt når det gjelder røyking som nå.

Det har blitt forbud så og si overalt. Ikke er man lenger utsatt for passiv røyking hverken på cafeer, restauranter, utesteder, kjøpesentre, nei stort sett ingen steder. Tror nok også de fleste foreldre unngår å røyke i nærheten av barna sine.

Skjønner ikke helt hvorfor folk klager. Hvordan klarte man seg før i tiden med all den passive røyken man ble utsatt for da?

Vel, denne gruppen er nå i den alderen hvor kreft ofte dukker opp...

Får kanskej noe statistikk etter hvert hvordan kreft-frekvensen har vært oppgjennom årene? Vil uansett være vanskelig å relatere det direkte til passiv røyking...men...

Gjest kanrataman

Kjenner du mange som røyker i hjemmet med barna sine, siden du tar opp dette? Jeg tror ikke jeg vet om noen.

Jada, foreldre til flere kompiser røyket da jeg var på besøk som barn. Men jeg ville faktisk vært mot røyking i hjemmet selv om jeg ikke kjente noen som gjorde det.

Noen mener at en slik lov ikke vil fungere i praksis likevel. Det blir det samme som å ulovliggjøre homohets/sigøynerhets osv i forsvaret. Det er vel egentlig ikke lov, men mange befal bruker skjellsordene "homo", "sigøyner", "tater" osv til sine menige.

Jada, foreldre til flere kompiser røyket da jeg var på besøk som barn. Men jeg ville faktisk vært mot røyking i hjemmet selv om jeg ikke kjente noen som gjorde det.

Noen mener at en slik lov ikke vil fungere i praksis likevel. Det blir det samme som å ulovliggjøre homohets/sigøynerhets osv i forsvaret. Det er vel egentlig ikke lov, men mange befal bruker skjellsordene "homo", "sigøyner", "tater" osv til sine menige.

Ja men jeg snakker om nå for tiden? Før i tiden var det ikke så mye prat om hvor skadelig dette var i forhold til nå.

Annonse

Gjest kanrataman

Ja men jeg snakker om nå for tiden? Før i tiden var det ikke så mye prat om hvor skadelig dette var i forhold til nå.

Fordi media ikke turte ta det opp. Naturligvis visste man at det var livsfarlig også i gamle dager. Ikke minst tobakksprodusentene visste det.

Fordi media ikke turte ta det opp. Naturligvis visste man at det var livsfarlig også i gamle dager. Ikke minst tobakksprodusentene visste det.

Har jeg forresten sagt at jeg ikke er imot røyking i hjemmet med barn tilstede?

Det er jo ulovlig å laste ned musikk, selv om det ike er sensorer på hver PC. Det er ulovlig å slå kona, selv om det ikke er videokameraer i hvert hjem. Så det må da gå an å innføre denne loven.

Skjønner heller ikke hvorfor du reagerer på at jeg er for denne loven selv om jeg ikke vil ha barn selv. Er det et slags paradoks?

Som du så skrev jeg ":)" bak den setningen. Det var humor i det! Jeg hadde akkurat svart på det andre innlegget ditt på åpent og var inne på foreldre-småbarn etterpå -hvor jeg da bare måtte kommentere det du hadde skrevet der også. Du har da vel humor din jævel!! :=)

Gjest kanrataman

Som du så skrev jeg ":)" bak den setningen. Det var humor i det! Jeg hadde akkurat svart på det andre innlegget ditt på åpent og var inne på foreldre-småbarn etterpå -hvor jeg da bare måtte kommentere det du hadde skrevet der også. Du har da vel humor din jævel!! :=)

Mitt innlegg var også humoristisk ment. Trodde du skulle ta spøken.

Annonse

Gjest kanrataman

Jammen godt å få seg en skikkelig latter på lørdagskvelden. Rart du ikke var nominert i "Topp 10" i kveld (norges mest morsomme kvinne).....

Det ville vært en smule upassende å nominere en vaskeekte mann til den kåringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...