Gå til innhold

Anbefalte innlegg

*Svett* Vi har hatt kompiser på besøk i hele dag! Førstemann kom alt kl. 10:20! (nå er den 16:00) De var ute en tur riktignok og han gikk hjem, men kom tilbake for han ville ikke være med dit de skulle og spiste istedet formiddagsmat med oss. Helt greit. Like før jeg skulle til å sende ham hjem kom en liten venninne også! Og jeg kan jo ikke sende henne hjem etter 10 min liksom.

Hun sier hun måtte komme hjem etter barne-tv, men dengang ei! Her sendes ungene hjem kl. 17 tenker jeg for da har jeg fått nok! Nå har de riktignok fått beskjed om å være på rommene sine og har fått noe sjokolade på deling så jeg håper det blir stille en stund, men jeg orker ikke ha dem her til etter barne-tv nei.

Hvordan gjør dere det når dere synes besøket har vært der lenge nok, men egentlig ikke har noen god grunn til å sende dem hjem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273816-bes%C3%B8kstid-for-sm%C3%A5-gjester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvordan gjør dere det når dere synes besøket har vært der lenge nok, men egentlig ikke har noen god grunn til å sende dem hjem?"

Sender dem en tur ut på lekeplassen. ;)

Nå er det vel middagstid snart, så da er det jo greit. :)

Den ene gjesten spiste jo med oss for en time siden og siden den andre fikk beskjed om å komme hjem etter barne-tv antar jeg at hun også har spist... *Sukk*

Spørs om det kan bli en tur til ut ja, kanskje.

Den ene gjesten spiste jo med oss for en time siden og siden den andre fikk beskjed om å komme hjem etter barne-tv antar jeg at hun også har spist... *Sukk*

Spørs om det kan bli en tur til ut ja, kanskje.

Ah, fikk det ikke med meg, jeg. ;)

Send dem ut i finværet! ;)

Ah, fikk det ikke med meg, jeg. ;)

Send dem ut i finværet! ;)

Nå er de på rommene og det er fredelig for meg i alle fall, så da får de bare være der inne. Sender dem hjem i 17:30-tiden tenker jeg, vil jo gjerne se ungene mine før de legger seg jeg også! :o)

Gjest grønn tulipan

Her flyr det barn hus-i-mellom hele dagen. Barna må jo få ha venner på besøk.

Det er ikke stress for meg i heletatt, de leiker seg jo selv. Jeg sender de ofte hjem når vi skal spise, om jeg ikke orker/vil ha ekstra middagsgjester. Men det er maks 30 min så er de samlet igjen.

Synes det er koselig jeg :-)

Annonse

Her flyr det barn hus-i-mellom hele dagen. Barna må jo få ha venner på besøk.

Det er ikke stress for meg i heletatt, de leiker seg jo selv. Jeg sender de ofte hjem når vi skal spise, om jeg ikke orker/vil ha ekstra middagsgjester. Men det er maks 30 min så er de samlet igjen.

Synes det er koselig jeg :-)

Denne gjengen her leker ikke med seg selv, skjønner du! Dvs. Snuppa og venninna gjør det når de to er sammen, men denne kompisen vil gjerne henge rundt på stua og snakke med meg også - og etter flere timer blir jeg temmelig sliten...

Hvis de ikke bråker og krangler synes jeg bare det er hyggelig. De får gjerne spise her også,men da må de spørre hjemme først. Egentlig er det mindre slitsomt når de har gode venner på besøk, for damaser de ikke så mye på oss voksne. De går gjerne ut og inn nå når det er så fint vær. Jegerlykkelig når barna har gode venner, for det er slett ingen selvfølge.

Her vi bor går ungene husimellom. Til tider er det helt fullt av småjenter, mens andre ganger er det deilig og tomt fordi de er hoe noen andre.

Vi foreldre er alle enige om at man ikke behøver noen grunn for å sende ungene hjem. Orker man ikke, så orker man ikke. Ungene har fått streng beskjed om å si i fra hvis de går noe annet sted enn hjem.

Noen ganger får vi besøk som har fått beskjed om å komme hjem til en viss tid, da passer vi på å overholde den med mindre ungene sendes hjem før.

Jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler er riktig for deg. Det er jo helt greit å sende ungene hjem kl. 17.

Her vi bor går ungene husimellom. Til tider er det helt fullt av småjenter, mens andre ganger er det deilig og tomt fordi de er hoe noen andre.

Vi foreldre er alle enige om at man ikke behøver noen grunn for å sende ungene hjem. Orker man ikke, så orker man ikke. Ungene har fått streng beskjed om å si i fra hvis de går noe annet sted enn hjem.

Noen ganger får vi besøk som har fått beskjed om å komme hjem til en viss tid, da passer vi på å overholde den med mindre ungene sendes hjem før.

Jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler er riktig for deg. Det er jo helt greit å sende ungene hjem kl. 17.

Nå forsvat poden og kompisen over til kompisen og snuppa og venninna spiller brettspill på rommet. :o) Kompisen og poden ble fornærmet fordi de ikke fikk spille på data'n, men de har sittet lenge før i dag så. Jeg tror imdlertid de dro hjem til kompisen for å spille der...

Gjest grønn tulipan

Denne gjengen her leker ikke med seg selv, skjønner du! Dvs. Snuppa og venninna gjør det når de to er sammen, men denne kompisen vil gjerne henge rundt på stua og snakke med meg også - og etter flere timer blir jeg temmelig sliten...

Da forstår jeg deg godt.

Det gidder ikke jeg. Har noen som prøver på det her også, men da sier jeg at om de skal være her får de leke sammen, og ikke gå å henge rundt meg.

Kan være ganske avvisende når jeg vil ;-)

Nå forsvat poden og kompisen over til kompisen og snuppa og venninna spiller brettspill på rommet. :o) Kompisen og poden ble fornærmet fordi de ikke fikk spille på data'n, men de har sittet lenge før i dag så. Jeg tror imdlertid de dro hjem til kompisen for å spille der...

He, he sånn er det :)

Annonse

Grensen her er kl 19 for de yngste og kl 20 for tiåringer. Kl 18 på lørdag om ikke de skal overnatte. Senere fredager og i ferier.

Jeg trives med huset fullt, så det er helt ok for meg om noen er her fra tidlig morgen til seine kvelden. En eller tre ekstra til middag er heller ikke noe arbeid.

Mine er gjerne på besøk hos andre til kl 19 også, selvsagt klarert med foreldrene ( de fleste SMSer går på slike ting...:-))

Da sier jeg med vennlig, men bestemt stemme: Nå må dere gå hjem. "Men voffor det da?" Fordi at nå har dere vært her lenge nok. Og hvis de ikke reagerer på det, så tar jeg dem vennlig, men bestemt i armen og sier at yttertøytet ditt er nede, og fører dem i den retningen. Kom gjerne på besøk en annen gang. Skjønner?

Det er jeg som bestemmer, og småbarn trenger ingen grunner for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...