Gå til innhold

Hvordan få i ungen antibiotika?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for svar!

Hun fikk i seg en dose (5ml) ved at jeg blanda den i en hel yoghurt. Når hun fikk denne dosen var hun nok på topp i form (ca en time etter inntak av paracet), men brakk seg omtrent for hver skje. Det er et under at hun ikke spydde, noe hun pleier å gjøre i sånne tilfeller... Hun prøver så godt hun kan, stakkars. Vil jo så gjerne ha den sjokoladen hun får i premie ;-)

Kveldsdosen gav vi rett og slett opp. Hun spydde delvis opp jordbærsylte+antibiotikablandingen. Siden hun nærmest er feberfri nå, så tror vi kanskje dette går over av seg selv (noe legen mente kunne skje, i og med at hun ikke egentlig fant streptokokker i halsen på henne - kun kraftig rødhet).

Hvorfor er det forresten ingen leger e.l. som prøver å tjene seg rike på å lage en antibiotika som smaker godt?;-)

"Hvorfor er det forresten ingen leger e.l. som prøver å tjene seg rike på å lage en antibiotika som smaker godt?;-)"

Den finnes. Søsteren min fikk en type antibiotika i fjor som hun syntes smakte så godt at hun satt og slikket på skjeen etterpå. Herlig etter to kurer som smakte pent sagt grusomt.

"Hvorfor er det forresten ingen leger e.l. som prøver å tjene seg rike på å lage en antibiotika som smaker godt?;-)"

Den finnes. Søsteren min fikk en type antibiotika i fjor som hun syntes smakte så godt at hun satt og slikket på skjeen etterpå. Herlig etter to kurer som smakte pent sagt grusomt.

Ojsann, tror du den smaken finnes i de fleste antibiotikaene?

Eller har søstra di sær smak? ;-)

Hvis det er det samme vi snakker om så lages den ikke lenger.. Lillegutt var hos legen på nyåret med feber og bakterieinfeksjon, men noen antibiotikablanding med god smak fantes ikke lenger, sa legen.

Annonse

Jeg smakte så vidt på den; den smakte som godteri, veldig søt så vidt jeg husker. Jeg vet ikke om den finnes ved andre typer antibiotika (og jeg husker ikke hvilken type det var hun fikk, men det var ikke penicilin).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...