Gå til innhold

Om å flytte fra barna mine...

Anbefalte innlegg

Gjest såsliten

Jeg er alenemor til 4 som må ut på jobbjakt nå i sommer, etter å hva vært på attføring. Men det er ingen gode jobber ledige her vi bor! I tillegg er det veldig slitsomt å sitte med ansvaret alene for barna i tillegg til attføring og ny jobb etterhvert.

Jeg vurderer å be far ta over hovedansvaret for alle sammen og søke jobb der det er jobb å få. Men far og jeg samarbeider forferdelig dårlig, han er vanskelig, for å si det som det er.

Er det noen her som har erfaringer og kan si noe om hvordan ungene kan komme til å reagere dersom jeg "forlater" dem, reiser fra dem, rett og slett - ? Og - kan jeg gjøre noe slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273904-om-%C3%A5-flytte-fra-barna-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også mamma til fire

Stakkars deg, du har det ikke enkelt. Kunne det være en ide å få avlastning istedet for at far skal overta hele omsorgen? Barnevernet kan være behjelpelig, hvis du legger frem saken slik den er. Du er sliten nå, og det er da lett å tenke at far kan ta barna. Trur ikke i utgangspunktet at det er slik du ønsker, du er bare sliten og fortvilt. Gjennom familievernkontoret kunne mor og far fått til en avtale der ikke all belastningen hviler på deg, siden dere ikke kommuniserer så bra. Viktigst er jo å ta hensyn til barna, så får foreldrene komme i andre rekke. Lettere sagt enn gjort, men slik er det. Forstår deg godt, har kjent på den følelsen du beskriver, og man kan tenke tanken om å gi opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...