erin Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 og treffer en bil som er parkert på barnehagens parkeringsplass.... Frontruta får sprekker. I dette tillfellet var det voksne som så hvem som gjorde dette. Det ble gitt beskjed hva som hadde skjedd. Hvem er økonomisk ansvarlig? Er det barnehagen, eller foreldrene til barnet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274064-n%C3%A5r-barn-kaster-stein-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her er jeg på tynn is altså.. Men jeg er faktisk ikke sikker på om noen av dem kan stilles til ansvar for skaden. I nabolaget mitt skjedde det noe for et par år siden som gjør at jeg ikke kan si deg hvemses "skyld" det er. Bor i et boligfelt. En av naboene kjørte bilen sin ut av gårsdplassen og parkerte bilen i veikanten ved siden av innkjørselen, og begynnte å vaske bilen. Så kommer femåringen i nabohuset syklende på sin tohjuling med støttehjul og sykler rett inn i bilen, og bilen får bl.a stygge skrammer. Femåringen blir mest redd, og løper hjem og forteller hva som skjedde. Mor og far kommer ut og snakker med naboen, og er ikke i tvil. De må dekke skaden siden deres sønn har syklet på en parkert bil. De kontakter deretter forsikringsselskapet sitt for å få ordnet det formelle for å få bonustrekk på sin egen forsikring osv. Men så fikk de til svar at siden gutten var så liten, og bilen sto på offentlig vei, så hadde de ikke noe ansvar i forhold til det som hadde skjedd. Det endte derfor med at bileieren fikk betale skaden selv. Surt men sant. Dette skjedde i et boligfelt da, men likevel... Jeg tror jeg ville kontaktet forsikringsselskapet for å finne ut hva de mener om denne saken jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274064-n%C3%A5r-barn-kaster-stein-i-barnehagen/#findComment-2216262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Her er jeg på tynn is altså.. Men jeg er faktisk ikke sikker på om noen av dem kan stilles til ansvar for skaden. I nabolaget mitt skjedde det noe for et par år siden som gjør at jeg ikke kan si deg hvemses "skyld" det er. Bor i et boligfelt. En av naboene kjørte bilen sin ut av gårsdplassen og parkerte bilen i veikanten ved siden av innkjørselen, og begynnte å vaske bilen. Så kommer femåringen i nabohuset syklende på sin tohjuling med støttehjul og sykler rett inn i bilen, og bilen får bl.a stygge skrammer. Femåringen blir mest redd, og løper hjem og forteller hva som skjedde. Mor og far kommer ut og snakker med naboen, og er ikke i tvil. De må dekke skaden siden deres sønn har syklet på en parkert bil. De kontakter deretter forsikringsselskapet sitt for å få ordnet det formelle for å få bonustrekk på sin egen forsikring osv. Men så fikk de til svar at siden gutten var så liten, og bilen sto på offentlig vei, så hadde de ikke noe ansvar i forhold til det som hadde skjedd. Det endte derfor med at bileieren fikk betale skaden selv. Surt men sant. Dette skjedde i et boligfelt da, men likevel... Jeg tror jeg ville kontaktet forsikringsselskapet for å finne ut hva de mener om denne saken jeg da... Det stemmer. Barn "kommer ikke i ansvar" i slike situasjoner, som det heter på forsikringsspråket. Foreldrene er ikke juridisk sett forpliktet til å betale. Moralsk sett er det noe annet. Vi betalte naboens bilspeil da datteren min syklet på det ved et uhell - vi skulle jo fortsette å være naboer. Speilet var stint av elektronikk og kostet flere tusen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274064-n%C3%A5r-barn-kaster-stein-i-barnehagen/#findComment-2216485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.