Gå til innhold

Hvordan avtaler du at barnet skal bli med noen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått klasseliste på skolen, med barnets navn og ett telefonnr. Får ikke dere det?

Det som ikke er lov, er å lage en liste som kobler foreldre og barn. Men i barnehagen får vi det likevel, etter å ha signert på at det er OK

Joda, etter en del om og men kommer det gjerne en liste.

Da 1. klassingen hadde bursdag sist, og jeg ikke fant noen liste (husker ikke om jeg har fått den før), var ikke lærerne villige til å gi ut, så jeg snakket med læreren i telefonen og fikk kontaktopplysninger for de aktuelle barna. Det var ingen av dem som hadde reservert seg.

Etter noen uker fikk vi hele lista.

For tredje klasse har vi fått uten å spørre.

Barnehagen kommer også med liste langt utpå høsten en gang.

Men da en mor skulle prøve å ringe fra barnehagen for å spørre om lillemor fikk bli med hjem, ringte hun hjemmetelefonen. Der var jeg selvfølgelig ikke, så nå har hun fått mobilnummeret av meg.

Jeg har ikke reservert meg mot noe som helst, og jeg tror ikke de i barnehagen føler at de burde ha grunn til å skjerme nummeret mitt (vi har hatt barn der i 7 år så de kjenner oss), men det er vel en strategi å ikke gi ut opplysninger.

De er også veldig påpasselig på hva de sier i denne barnehagen. Det er komplett umulig å få ut sladder av dem ;.)

Jeg kjenner foreldrene til de andre barna, så vi lar barna snakke først, og så sender vi gjerne en melding etterpå.

Om jeg henter snuppa, og ho vil ha med noen hjem så ringer jeg foreldrene og spør om det er OK.

Her er ungene mye med hverandre hjem, og de koser seg med det. Det ser også ut til at vi har funnet en viss balanse slik at de ikke alltid er bare hjemme hos det ene barnet.

Annonse

Var jeg frekk som ga med den lappen?

Jeg synes ikke det, og jeg veit jo ikke hvordan du skreiv lappen.

Jeg hadde lagt en lapp dersom jeg ikke visste tlf nr f.ks. Jeg hadde vel formulert meg omtrent slik. At jenta mi gjerne ville på besøk og at de kunne ringe/sende SMS om det passet en dag. Da hintet du, men lot det være opp til foreldrene om de syntes det var en ok ide?

Men jeg synes skolebarn kan ordne dette selv og så sende beskjed til foreldrene. Det er ikke alle barn som av ulike grunner vi l ha besøk, det er også noen barn som aldri vil på besøk til andre.

Ok, jeg får gjøre det neste gang.

Nå føler jeg meg helt dum her som sendte med en lapp.

IUff, det var ikke meningen du skulle føle deg dum! Leste lenger ned at det med lapper er et avtalt opplegg, og da er det vel sånn det gjøres hos dere. Jeg for min del syns bare det hørtes tungvindt ut, og sånn har aldri jeg gjort det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...