Gå til innhold

til dere med barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Har barna deres ofte med seg andre hjem etter barnehagen el blir de med andre? jeg skjønner ikke helt hvordan dere gjør det isåfall.. alle i barnehagen "vår" henter ungene rett før stengetid. Da kommer alle fra jobb og skal rett hjem å lage + spise middag før barnetv og legging. Blir da det andre barnet evnt med bare for å spise og se barne-tv?

Jeg er visst litt molbo når det gjelder dette.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274121-til-dere-med-barnehagebarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hentet nok litt tidligere enn det - altså fast, ikke bare når vi skulle ha med noen hjem. Så da fikk de litt tid til å leke også.

Men opplegget var jo felles henting / hjemreise, spise (barnevennlig) middag sammen, leke før og etter, Barne-TV og deretter henting eller evt. skyss hjem. Slike besøk er vel akkurat passe for de fleste barnehagebarn. De største på 5-6 år kan evt. hentes litt senere, f.eks. kl. 19, avhengig av sengetid og reisevei.

Gjest annlovinda

Det er ikke så veldig ofte at gutten vår på 5 år har med seg venner hjem eller er med andre hjem. Men er en gang i ny og ne.

Da prøver jeg å hente litt tidligere enn vanlig, vanligvis henter jeg 1630.

Da drar vi hjem, ungene leker når jeg lager middag. Så spiser vi middag sammen, så leker de igjen, fram til barnetv. SEr på barnetv sammen, og så er det litt lek før henting. Det er gjerne innen 1900 vi henter vårt barn, eller andre barn blir hentet hos oss.

fei1365380229

Vi har ganske ofte hatt med venner/venninner hjem etter barnehagen i årenes løp. Prøver å hente litt tidligere 1530-1600 og så spiser de middag og ser på barnetv her. Jeg syns til tider det er litt slitsomt, men jeg skjønner at det er morsomt for barna da.

Vi har pleid å hente ca 16, og enten ta med det andre barnet samtidig med vårt, eller det blir kjørt hjem til oss av foreldrene sine.

Så leiker de, spiser middag og ser barne-tv, før de blir hentet, som regel ca 19:00.

Vi har også hatt besøk av barnehagevenner i helgene, en 2-4-timers tid.

Annonse

Gjest henter tidlig

Vi gjør det ikke oftere enn at det går helt greit å hente tidligere den dagen hun har med noen hjem. Så rekker de å leke før middag, og leke litt til før barnetv. Ofte kutter de ut barnetv / leker ved siden av tv. Så blir de hentet mellom halv syv og syv.

Vi har sjelden mulighet til å hente tidligere enn halv fem de dagene jentene er i barnehagen. Og det har vel ikke skjedd mer enn to ganger dette barnehageåret at femåringen har hatt med seg noen hjem/blitt med noen.

Men jeg har tenkt at vi må få gjort det et par ganger i vår. Da ser jeg for meg at jeg henter ca klokka 16, slik at de får litt tid sammen hjemme hos oss.

Gjest Elextra

Som du skisserer, vi tar med barnet hjem fra barnehagen og er da gjerne hjemme mellom 16 og 1630. Det blir middag og en del leking før og etter. Kanskje Barne-TV, kanskje ikke.

Barnet blir gjerne hentet mellom 18.30 og 19.30.

Barna synes det er kjempegøy å være på besøk/ha med besøk, og foreldrene får en ørliten avlastning. Så det er vinn-vinn :-).

Barnehagen vår stenger halv fem, så det blir da litt til til å leke...

Forresten er det ikke så mye arbeid å ha med et ekstra barn hjem, men det blir ikke hver dag.

Det eneste jeg synes jeg må tenke på er barnevennlig middag, altså lager jeg noe som ihvertfall mine tre liker.

Desverre liten mulighet til det. Jeg er alene i ukedagene med 3 barn, jeg jobber og barna har fritidsaktiviteter i tillegg til skole/barnehage.

Jeg er hjemme 16.30 på arb dager, aktivitetene begynner gjerne i 17 tiden og varer en time eller så. Fram til 19.30-19.00 tiden går tiden med til kjøring hit og dit, og det er lite rom for tid til lek.

Jentene som går på skole har stadig med seg noen hjem, men de kommer tidlig fra skolen og får masse tid til lekser og lek før jeg kommer hjem.

Barnehage gutten må nok desverre vente til han også begynner på skolen....

Hilsen

Nei, man tar da ikke med andres barn hjem fra barnehagen ???

Hmm. vi henter ca tre, spiser mellom tre og fire engang, jeg kommer hjem fire og gubben starter på jobb igjen halv fem. Hvordan i alle dager skal man klare å ha minst fire unger i alderen 3-6 rundt føttene fra man detter inn døra, og samtidig få studert? hmm nei takk.

Ungene får ete hjemme og så kan de heller tusle ut rundt halv fem, da sprer de seg naturlig, og noen ender her og noen hos andre.

Så får de komme hjem etter barnetv, evt besøk blir hjemsendt etter barnetv.

kanskje jeg er bitch, men jeg har ikke mer energi å gi, dessverre.

Hos oss blir de med rette etter barnehagen (hvis det er avtalt) eller så avtaler vi hvis vi møter på noen som de gjerne vill leke med. Da blir det tid for lek mens jeg/mannen min lager middag, så spiser alle sammen. Så får de velge om de vil se barne-tv eller leke (oftest velger de å ikke se på tv). Så blir barnet hentet, eller sendt hjem (avhengig av hvor de bor :-) ).

Annonse

Hei!

Ja det skjer ofte hos oss. I første rekke gjelder det eldstemor på 5 år. Hun er enten med noen hjem eller har noen med hjem en gang i uka tenker jeg. Noen uker mer, noen uker mindre. Når hun har med hjem, så prøver jeg å styre det så det blir en av de 2 dagene i uka vi henter tidlig, ca kl 1500.

Gjesten blir som regel hentet enten rett før eller rett etter barne-tv.

Ungene syns dette er kjempestas, og virkelig koser seg.

Nei, man tar da ikke med andres barn hjem fra barnehagen ???

Hmm. vi henter ca tre, spiser mellom tre og fire engang, jeg kommer hjem fire og gubben starter på jobb igjen halv fem. Hvordan i alle dager skal man klare å ha minst fire unger i alderen 3-6 rundt føttene fra man detter inn døra, og samtidig få studert? hmm nei takk.

Ungene får ete hjemme og så kan de heller tusle ut rundt halv fem, da sprer de seg naturlig, og noen ender her og noen hos andre.

Så får de komme hjem etter barnetv, evt besøk blir hjemsendt etter barnetv.

kanskje jeg er bitch, men jeg har ikke mer energi å gi, dessverre.

Hos oss er det ikke mulig å bare tusle ut for å finne leikekamerater, så vi må nok organisere med foreldrene til leikekameratene.

-og når vi først har satt igang logistikk med henting og bringing, kan de like gjerne være her til middag, så de får vært sammen et par timer.

Gjest mitt svar her

Det har hendt et par ganger at noen har vært med her. Det var for travelt! Hun har en gang vært hos en annen jente, og det var hyggelig. Den andre jenta har ikke bedt igjen, og hun spør nesten hver dag om hun kan komme hit...... Men det passer ikke pga jobb og annet.

Jeg har nesten aldri hatt med andre barn hjem. Vi bor slik til at det er mange lekekamerater rundt oss (de samme som i bhg), og da blir det ikke til at jeg organiserer samværet på ettermiddagen. Dessuten må jeg innrømme at jeg liker absolutt best å spise middag i fred og ro, bare oss i familien. Jeg liker best at barna våre spiser middag hjemme også.

Skolebarna har oftere med seg gjester hjem. Enten barn som går hjem før middagm eller er til 18-19-tida.

Det er ikke så ofte, kansje engang i måneden. Da avtaler vi som regel dagen i forveien.

Syns det er kjempekoselig :) Jeg har annenhver torsdag fri fra jobben, men barna går da i barnehagen. Så jeg bruker de dagene for besøk når det passer, henter da litt tidligere. Så da leker de før og etter middag, ser på barne-tv og blir ofte hentet når den er ferdig.

Det er flere leke kamerater her i gaten, så det har ikke vært behov for å gjøre dette oftere. Men ungene storkoser seg :)

Elste jenta har også venner her i gata, men flere ganger i uken så får hun enten besøk med seg hjem etter skolen eller blir med noen hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...