Gå til innhold

Hvor får jeg tak i Mycostatin?


Gjest affe

Anbefalte innlegg

Håper det er lov å spørre om dette, for jeg er litt desperat idag...

Gutten har "trøske"/sopp i munnen, og jeg er veldig sår på brystvortene på grunn av dette. Har fått resept på Mycostatin Mixtur til han (og krem til meg), men mixturen er ikke å få kjøpt i Oslo (utsolgt fra produsent). På apoteket sa de at det omså kunne ta måneder før de fikk det inn igjen.

Men jeg klarer ikke å amme han i flere måneder med såre brystvorter. Selv om lege har sagt at jeg burde fortsette å amme han pga hans allergi og allergifare (han er 7 mnd).

Vet noen om jeg kan få tak i mixturen noe sted? Er det mulig å få det tilsendt fra andre apotek? Vil det hjelpe meg å bruke kremen på brystvortene, selv om han ikke får behandling samtidig?

Vi har vært plaget med dette i 14 dager allerede, og jeg er veldig nær på å gi opp ammingen idag. Håper derfor noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære affe. Selvfølgelig er det lov å spørre. Du sier at mixturen er utsolgt,betyr det at du har fått tak i salven til deg selv? Jeg spør fordi kremen/salven ble tatt av markedet pga liten etterspørsel! Dette har Ammesenteret tatt opp med produsenten/levrandøren og den skal komme tilbake da det ikke finnes noe annet alternativ til salven. I morgen er jo de fleste apotek stengt, men jeg foreslå at du ringer rundt og hører om apoteket har noe på restlager der du bor. Linimenteller mixtur til barnet har ikke vært tatt av markedet og om du får tak i den så kan du smøre deg på brystene med den inntil videre. Den går ikke like godt inn i huden, men er det beste som er tilgjengelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...