Gå til innhold

pigmentforandringer i huden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Solkrem???

Jeg fikk noen flekker i ansiktet sist jeg var gravid, men de er forsvunnet for lenge siden (husker ikke når).

Jeg dro til Maldivene 5 mnd på vei. Var ytterst forsiktig med sol i ansiktet fordi jeg har hatt problemer med pigment/sol/farge tidligere. En dag tok jeg feil solkrem, og fikk alt for svak beskyttelse. Ble skikkelig solbrent. Det flasset av - dvs alt bortsett fra litt - som aldri forsvant, men ble et brunt merke. Skikkelig stilig - not... Forøvrig ble jeg knall brun og fin på kroppen - helt jevnt, ingen flekker. Husker jordmødrene på sykehuset kommenterte at det var den bruneste magen de hadde sett på det de kunne huske (jeg fødte i juni)

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Pigmentforandringer som mange får i svangerskapet har lite med sol og sommer å gjøre. Dette er hormonelt betinget og blir gradvis borte det første året etter fødselen.

Et vanlig liv ute i sommersola er bra både for deg og for baby som kommer.

Lykke til !!

Pigmentforandringer som mange får i svangerskapet har lite med sol og sommer å gjøre. Dette er hormonelt betinget og blir gradvis borte det første året etter fødselen.

Et vanlig liv ute i sommersola er bra både for deg og for baby som kommer.

Lykke til !!

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...