Gå til innhold

Kreft og adopsjon

Anbefalte innlegg

Gjest håper på barn

Er det noen her inne som har egne erfaringer med kreftdiagnose,eller kjenner noen som har hatt kreft som har fått adoptere?

Selv er vi i den situasjon at en av oss har hatt kreft.Ble operert,kreften fjernet,men så ble det konstantert spredning.Gikk gjennom stråling og cellegift og er nå frisk på 3 året.Går selvsagt jevnlig til kontroll. Prognosen fremover er fin. Har hørt snakk om 5-årsregel for å bli "friskmeldt" før man kan starte opp en adopsjonsprosess?

Noen som har lyst å dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274236-kreft-og-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest colombiaadoptant

Jeg hatt kreft og har senere fått anledning til å adoptere.

Vi startet 4 1/2 år etter siste cellegiftkur. Tror ikke den 5-års regelen er absolutt - kommer an på diagnose og fremtidsutsikter i hvert enkelt tilfelle. Jeg tror nok vi kunne ha startet litt tidligere hvis vi hadde ønsket det. Vi la med uttalelser fra sykehuset om type kreft, hva som ble gjort og prognose fremover og det holdt. Ble godkjent og har nå ei jente på snart 4 år fra Colombia. Så tidligere kreft er heldigvis ingen hindring for å kunne adoptere. Men tror ikke alle landene er aktuelle med en slik sykdomshistorie. Men fra Colombia gikk det i hvert fall bra.

Jeg ville ringt til Buf-etat og forhørt meg om hvor lenge de mener man bør vente før man starter adopsjonsprosessen. Hvis alt ser bra ut så kan dere nok begynne før 5 år har gått.

Lykke til videre. Det går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274236-kreft-og-adopsjon/#findComment-2217882
Del på andre sider

Gjest håper på barn

Jeg hatt kreft og har senere fått anledning til å adoptere.

Vi startet 4 1/2 år etter siste cellegiftkur. Tror ikke den 5-års regelen er absolutt - kommer an på diagnose og fremtidsutsikter i hvert enkelt tilfelle. Jeg tror nok vi kunne ha startet litt tidligere hvis vi hadde ønsket det. Vi la med uttalelser fra sykehuset om type kreft, hva som ble gjort og prognose fremover og det holdt. Ble godkjent og har nå ei jente på snart 4 år fra Colombia. Så tidligere kreft er heldigvis ingen hindring for å kunne adoptere. Men tror ikke alle landene er aktuelle med en slik sykdomshistorie. Men fra Colombia gikk det i hvert fall bra.

Jeg ville ringt til Buf-etat og forhørt meg om hvor lenge de mener man bør vente før man starter adopsjonsprosessen. Hvis alt ser bra ut så kan dere nok begynne før 5 år har gått.

Lykke til videre. Det går nok bra skal du se.

Kan jeg spørre deg om du hadde spredning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274236-kreft-og-adopsjon/#findComment-2217971
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...