Gå til innhold

Trampoline: JA/NEI

Anbefalte innlegg

Gjest Høne-mora meg

Ungene ønsker seg SÅ trampoline. Jeg har holdt igjen. Pappaen synes det skal få det. Jeg er redd noen skal skade seg av barna eller nabobarna. Hva er dine erfaringer? Er det ikke så farlig som jeg tror? Vi så reklame for trampoline som leveres med sikkerhetsnett i pakken, noen som husker hvem som solgte det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et vanskelig spørsmål å svare på, egentlig! Det kommer jo litt an på hvor gamle ungene er, om dere bor i boligfelt med masseinnrrykk av andres unger osv.

Men jeg kan fortelle min historie:

"Trampoline kommer ALDRI på gården her!" sa jeg for 3 år sida... Men hvem har trampoline idag!? ;-)

Altså, eldstemann har hatt dårlig grovmotorikk, og vi ble anbefalt å prøve ham på trampoline (av fysioterapeut). Etter noen få ganger hos noen med trampoline, var balansen hans betydelig bedret, og da bestemte vi oss for å kjøpe trampoline..

MEN; Hadde vi bodd i et boligfelt, med masse andre unger rundt oss, ville jeg nok vært meget betenkt. Men på den andre siden, så har jo faktisk de fleste en blå, rund ting med nett rundt i hagene sine nå, og dermed blir kanskje ikke trykket så stort som for la oss si 5 år siden.

Ungene våre bruker trampolina daglig. De er 7, 5 og 3 år, og minsten, som har hoppe siden han var 2 (alene, ikke sammen med andre!), har en fantastisk kroppsbeherskelse! De koser seg virkelig der, og de får jo også trimmet på denne måten.

Det er også en flott måte å trimme på, for oss voksne, også!;-)

Men om du velger å ikke kjøpe trampis, så er du ingen dårlig mor for det!;-)

Vi kjøpte trampoline+nett+stige hos Europris i fjor vår, og er kjempefornøyd. Tror vi betalte ca. 2500,-!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/#findComment-2218685
Del på andre sider

Gjest fint med fysisk aktivitet

Det er mange skader på trampoline (særlig ankler, håndledd og knær), men med sikkerhetsnett og noen enkle regler, er det få alvorlige skader.

Mennesker med veldig ulik størrelse må ikke hoppe sammen, små barn kan bli alvorlig skadet hvis de faller under større barn / voksne.

Helst bør man hoppe en og en, for å unngå skader. Ikke bare fordi man kan skade hverandre, men faktisk mest fordi at når to eller flere hopper samtidig, vil ikke duken være plan når man lander, og man vil veldig lett tråkke over / skade ankler og knær. Men dette er umulig å unngå, fordi det er så mye morsommere å hoppe sammen med noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/#findComment-2218686
Del på andre sider

Vi kjøpte tramponline i fjor, med sikkerhetsnett og har ikke angret ett sekund! Ungene elsker den og vi har ikke hatt noen alvorlige skader, litt skrubbsår og blåflekker, men det er ikke til å unngå ved annen lek heller. :o)

Vi kjøpte den + sikkerhetsnettet på Europris, dessverre hadde de ikke 4 meters trampolina inne så det ble den på 3,8 meter. Tror vi ga rundt 3500,- for trampoline og nett tilsammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/#findComment-2218725
Del på andre sider

Annonse

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

For noen dager siden kom nettopp trampoline spørsmålet opp. Jeg ga tilbeste endel synspunkter som gikk på: Trampoline er flott lek og aktivitet både for store og små, men spilleregler følges for at vi skal unngå skader.

Lykke til og bare sett i gang. Dere vil bli overrasket over hvor spreke ungene blir på kort tid !!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/#findComment-2218833
Del på andre sider

Dette er et vanskelig spørsmål å svare på, egentlig! Det kommer jo litt an på hvor gamle ungene er, om dere bor i boligfelt med masseinnrrykk av andres unger osv.

Men jeg kan fortelle min historie:

"Trampoline kommer ALDRI på gården her!" sa jeg for 3 år sida... Men hvem har trampoline idag!? ;-)

Altså, eldstemann har hatt dårlig grovmotorikk, og vi ble anbefalt å prøve ham på trampoline (av fysioterapeut). Etter noen få ganger hos noen med trampoline, var balansen hans betydelig bedret, og da bestemte vi oss for å kjøpe trampoline..

MEN; Hadde vi bodd i et boligfelt, med masse andre unger rundt oss, ville jeg nok vært meget betenkt. Men på den andre siden, så har jo faktisk de fleste en blå, rund ting med nett rundt i hagene sine nå, og dermed blir kanskje ikke trykket så stort som for la oss si 5 år siden.

Ungene våre bruker trampolina daglig. De er 7, 5 og 3 år, og minsten, som har hoppe siden han var 2 (alene, ikke sammen med andre!), har en fantastisk kroppsbeherskelse! De koser seg virkelig der, og de får jo også trimmet på denne måten.

Det er også en flott måte å trimme på, for oss voksne, også!;-)

Men om du velger å ikke kjøpe trampis, så er du ingen dårlig mor for det!;-)

Vi kjøpte trampoline+nett+stige hos Europris i fjor vår, og er kjempefornøyd. Tror vi betalte ca. 2500,-!?

"Men på den andre siden, så har jo faktisk de fleste en blå, rund ting med nett rundt i hagene sine nå, og dermed blir kanskje ikke trykket så stort som for la oss si 5 år siden."

Det har jeg sett her vi bor også, det står en blå trampoline i annenhver hage bortover.. Så jeg tror kanskje ikke problemet med nabounger som kommer og leker med trampolinen uten tilsyn og erstatningsansvar osv er så aktuelt lenger.

Jeg har litt lyst til å svelge en kamel og skaffe trampoline jeg også. Kanskje man får seksåringen litt ut og vekk fra datan he he

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274385-trampoline-janei/#findComment-2218893
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...