Gå til innhold

På kafè når babyen har feber?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Lille snuppa på 9 mnd har blitt forkjølet og har hatt mellom 39 og 39,5 i feber i natt. Hun har feber ennå.

Allmentilstanden er bra, hun sitter her på gulvet og leker og pludere som vanlig. Kanskje litt mer slapp og sutrete, men det er minimalt.

Jeg har en kafè-avtale klokken 13. Hadde dere gått på kafè med ei småsjuk tulle?

( Dere behøver ikke å kjefte på meg og kalle meg en uansvarlig mor. Jeg bare lurer litt på hva som er vanlig. Ikke noe krise å avlyse altså, men det er en person som jeg har forsøkt å treffe lenge, og vi har avtalt flere ganger nå...)

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hadde du greid å gå på kafé med 39,5 i feber?

Ja, hvis jeg kunne ligge nedi ei varm og myk vogn og sovet, så...

Men OK - jeg skjønner tegninga.

Snuppa har nesten aldri vært syk før, så jeg vet liksom ikke helt hva som er vanlig.

Annonse

fuji1365380447

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Selv om hun tilsynelatende er i god form så er 39-39,5 i feber mye og man blir som regel temmelig utslått av det etterhvert og orker som regel svært lite.

Ikke for å virke ufølsom - men forrige gang hun hadde feber (det var første gang, så jeg var litt urolig) så sa legen at det var IIINGEN ting å bekymre seg for så lenge allmentiltanden var god.

Hun sa at de fleste små barn tåler ganske bra å ha feber.

Men det føles nok riktig å bli hjemme ja.

Immunforsvaret er nedsatt når man er syk. Babyen er dermed mottakelig for virus og bakterier, noe som finnes på steder med store folkemengder.

Men hvis det var få folk der, hadde det sikkert gått fint å la henne sove i vogna. Men helt optimalt er det ikke.

Ikke for å virke ufølsom - men forrige gang hun hadde feber (det var første gang, så jeg var litt urolig) så sa legen at det var IIINGEN ting å bekymre seg for så lenge allmentiltanden var god.

Hun sa at de fleste små barn tåler ganske bra å ha feber.

Men det føles nok riktig å bli hjemme ja.

Jeg er helt enig med legen. Selv om feberen er høy betyr ikke det at det er noe alvorlig med barnet.

Men jeg ville likevel sørget for å holde barnet i ro til feberen var over, for å unngå at det kan bli komplikasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...