Gå til innhold

Når skal vi få nr 2 tro?

Anbefalte innlegg

Gjest verpesykigjen

Nr 1 er 18 mnd. Jeg er lærer (tenker derfor litt på å utnytte den lange sommerferien så det blir ekstra lang perm), vi planlegger barn neste vår/sommer.. Forrige gang gikk det på første forsøk. Kanskje juni/juli er best i forhold til jobben, men er det litt for varmt for nyfødte da kanskje? bedre med april? el mars? mai? Hva synes dere?;) Vet det ikke er mulig å planlegge, men må jo ha noe å gå ut fra da:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274450-n%C3%A5r-skal-vi-f%C3%A5-nr-2-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verpesykigjen

Har aprilbarn selv, og et oktober-barn. Synes det er behagelig med et vårbanr, men april kan være veldig surt, så hadde jeg kunnet velge en gang til ville jeg valgt mai!

Takk for svar! Enig i poengene dine..Men så tenker jeg; med nr 1 var jeg ikke akkurat så mye ute de første 3-4 ukene uansett, så om man får i april så er man kanskje ikke ute før i mai;)

Vi har ett barn i mars, ett i mai og ett i juni.

Jeg synes faktisk det var greiest å få barn i mars. Da var barnet såpass stor baby om sommeren at det var veldig greit å ha henne med rundt forbi.

Å få barn i juni - det var greit før fødselen, men resten av sommeren forsvant i ammetåka.

Mai var forsåvidt OK det også.

Hvis vi skulle hatt et barn til, ville jeg har valgt mars-mai, tror jeg!

Gjest verpesykigjen

Vi har ett barn i mars, ett i mai og ett i juni.

Jeg synes faktisk det var greiest å få barn i mars. Da var barnet såpass stor baby om sommeren at det var veldig greit å ha henne med rundt forbi.

Å få barn i juni - det var greit før fødselen, men resten av sommeren forsvant i ammetåka.

Mai var forsåvidt OK det også.

Hvis vi skulle hatt et barn til, ville jeg har valgt mars-mai, tror jeg!

Kjekt å få svar fra en erfaren trebarns-vår-mor med barn i forskjellige vårmnd!;) Skal snakke litt mer med sambo + tenke mer selv + tar gjerne mot tips fra flere her!:) Men for øyeblikket er jeg mest enig med deg..Og da må vi jo sette i gang snart;) hihi..

Ikke det du spør om, men jeg har et novemberbarn! Litt surt i starten så klart, men da går jo en del tid med til ammetåke og alt som er. Men da våren kom, og hun var 4-5-6 mnd, så er jeg veldig glad for at det begynte å bli fint vær osv da hun begynte å bli interessert i verden, i å sitte oppe, være ute, se på ting osv. Istedenfor at jeg da hadde måttet begynne å pakke henne inn i poser osv.

Så jeg tror man finner fordeler uansett hvilken årstid man får barn på, jeg da ;)

Annonse

Gjest verpesykigjen

Ikke det du spør om, men jeg har et novemberbarn! Litt surt i starten så klart, men da går jo en del tid med til ammetåke og alt som er. Men da våren kom, og hun var 4-5-6 mnd, så er jeg veldig glad for at det begynte å bli fint vær osv da hun begynte å bli interessert i verden, i å sitte oppe, være ute, se på ting osv. Istedenfor at jeg da hadde måttet begynne å pakke henne inn i poser osv.

Så jeg tror man finner fordeler uansett hvilken årstid man får barn på, jeg da ;)

Ja det er jeg enig med deg i! Fordeler og ulemper med alle mnd.. men fikk i oktober sist, så vil gjerne prøve noe annet også..pluss at jeg ikke vil ha så sent på året med tanke på skolestart som 5 åring..pluss at jeg er verpesyk;)

Jeg har et barn født i desember og et født i juni - og juni var absolutt en bedre opplevelse... kunne være mye ute i stedet for å "bure" seg inn hjemme (det var mer eller mindre vind og kaldt i 3 uker etter at førstefødte ble født, så første trilletur var hun ca 1 mnd gammel!!)

Jeg ble også veldig lett gravid første gang, men strevde mer andre gang, så det var ikke så lett å planlegge.

Jeg tenker sent på våren eller juni må være perfekt. Så kan man komme seg ut i sola, og man trenger ikke tenke på bobledresser de første månedene. Allikevel slipper man å gå høygravid i den stekende sommersola i juli. *planlegge termin i slutten av mai neste år*

Gjest også lærer

Planla mai og fikk barn i mai. Permisjon fra etter påske (praktisk både for meg og arbeidsgiver, jeg er også lærer). Passe varmt for barnet og kunne trille et halvt år før det ble vinter og snø. Tar ulønna permisjon siste to ukene av skoleåret og får med meg sommerferien før jeg starter å jobbe 1/8. Praktisk med både jobb og årstid, synes jeg. Februar på andremann og det likte jeg dårligere. Ville heller ikke likt høst, liker ikke så godt å være mye ute høst/vinter.

Hei! Jeg er også lærer, og her kommer mine fødsler:

1.mann: sist i august. Ypperlig!

2.dame: mars.... Utvidet per, med 2 mnd, uten lønn.. Vel, kunne vært bedre

3.mann: først i juli.

1. og 3. permisjon var best, begge deler funka utmerket. Men mars var litt tidlig... Bedre med månedsskiftet mai/juni, kanskje!?

Jeg fikk nr 1 i oktober og nr 2 i februar. Hadde ikke rabla meg inn i halvmørke å "ønske" noen annen tid på året. Barna kommer når de kommer de, og man skal bare si takk og ta i mot spør du meg. Unnskyld hvis jeg er litt skarp, sensitivt tema siden mine to kom etter tilsammen 8 prøverørsforsøk, tid på året var liksom det siste man brydde seg om....

Når det er sagt så ser jeg jo absolutt det praktiske i å få barn kanskje i juni/juli sånn ca sånn med tanke på barnehageåret osv.

Lykke til!! Håper det klaffer for dere sånn som dere ønsker.

Annonse

Vi har ei som er født i november, og jeg ser i ettertid at det var et ugunstig tidspunkt på året. Mye påkledning som førte til hylende unge, ugunstig i forhold til barnehageplass og diverse.

Denne gangen ønsket vi oss et sommerbarn, og det får vi. Jeg har termin 1. juli, og det klaffer utmerket på alle måter, i forhold til studieåret mitt, barnehageåret osv.

Mine to er født i august og september og det har vært helt ypperlig i forhold til barnehagestart. :o) Synes det var greit at de var små den første vinteren også jeg, da lå de så godt og lunt i vognposene sine og når sommeren kom var de så store at de kunne sitte ute på terrassen og kose seg i finværet.

Gjest annlovinda

Det viktigste er vel at man blir gravid og får barn. Når de kommer spiller vel ikke så stor rolle.

Selv har jeg en som er født først i juni, og en som er født i desember.

Har ikke tall på hvor mange som kommenterte at desemberbarnet vårt kunne jo overhodet ikke være planlagt. Og stakkars barn, som skulle bli født i desember. Og stakkars barn som kun var 5 1/2 år når han skulle begynne på skolen. Men hva vet de om vi hadde prøvd lenge for å få barn? Vi hadde nå ikke det, men folk vet jo ikke da. Kunne jo vært at vi hadde prøvd i åresvis.

En venninne av meg fikk også samme spørsmål, de fikk novemberbarn. De hadde prøvd å bli gravide i nesten 10 år. Kan tro hun ble lei seg og såret når hun fikk slike kommentarer.

Jeg synes ikke tidspunket har så veldig mye å si, syntes begge tidspunktene var ypperlig når mine barn kom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...