Gå til innhold

Øyneoperasjon, laser, utenom tema

Anbefalte innlegg

Mannen min har tatt laseroperasjon på begge øynene fir 1 uke siden. Han ser fortsatt sløret. Nå lurer han på når han vil komme til å se bra igjen? Det er vanskelig for han å gjøre vanlige ting som å jobbe, lese, kjøre bil, se på tv etc. Noen som vet hva som er vanlig?

Også postet på allmenn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274461-%C3%B8yneoperasjon-laser-utenom-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det Lasik eller Lasek operasjon?

Ved Lasik blir du som regel fin etter ca en dag. Jeg kunne kjøre bil etter en time (selvom det ikke er anbefalt). Ved Lasek kan det ta måneder å bli bra. En kollega tok Lasek, og det tok 3 mnd før han følte seg helt fin - men da var det også perfekt resultat.

Jeg tok Lasek-operasjon på høyre øye for litt over en mnd siden og på venstre øyet for litt over en uke siden. Ser ikke bra på noen av de enda, men fikk beskjed om at det kunne ta opp til tre mndr før synet ble klart. På siste kontroll på høyre øye var synet mitt nede i -1,5 noe som er kjempeforskjell for meg, men allikevel ekkelt å kjøre bil. Så jeg dro til optikeren min og fikk ei måneds-linse i den styrken som jeg går med nå. Det hjelper mye å se klart på ett øye. Det eneste er at jeg må ta den ut når jeg drypper øyet med Spersadex-dråpene. Regner med at mannen din har vært på kontroll etter operasjonen - hva sa de, da? Hvis de har fått han ned på 0, så vet jeg ikke hva det er å gjøre, men han burde kanskje ta en tur til optiker for å høre uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...