Gå til innhold

Liten aktivitet her inne!

Anbefalte innlegg

Gjest en tidligere bruker:-)

Har vært her inne i flere år.Da vi var ventende med førstemann var jeg svært aktiv.Dabbet litt mer av med andremann.Men likevel hyppige innom.

For inntil 1 år sidern syntes jeg forum var variert,med mange gode innlegg,spørsmål og svar.

Hva har skjedd?

Jeg ser at noen stiller spørsmål om mangt og meget som før var helt naturlig å svare på,men nå uteblir svarene (nesten) totalt? Hvorfor?

Jeg hadde god nytte underveis i våre adopsjoner,hvorfor kan ikke foumet,med sin kompetanse, "hjelpe" og "råde" de som trenger svar? Har alle flyttet til forumet Ønskebarn?

Dette var bare noen tanker fra en tidligere bruker,men som er innom og kikker med jevne mellomrom.

Jeg er tilhenger av at vi kan være anonyme for hverandre enkelte ganger. Så lenge spørsmålene og svarene man gir er seriøse og ikke støtende.

God helg fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274463-liten-aktivitet-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg i at aktiviteten her inne har dabbet betraktelig av. En grunn kan være at noen har flyttet til andre forumer, men en grunn kan også være at flere ikke ønsker å dele så mye på et så åpent forum som dette. For oss som er i adopsjonsprosessen så finnes det lukkete grupper hvor vi nok deler mer og er mer åpne med informasjon. Veldig synd egentlig, for jeg vi trenger gode debatter og spørsmål i det åpne rommet også.

Når det gjelder forum "Ønskebarnet", så opplever jeg ikke så stor vilje til debatter der. Folk leser, men svarer og deltar kanskje ikke så mye. Det er mest et forum for konkrete spørsmål om adopsjonsprosessen og trøst meg litt i en frustrerende ventetid, samt hurra nå er vi der og der i prosessen.

Kanskje flere av oss skulle ta ansvar og dra i gang litt debatter her igjen. Jeg skal prøve. Neste gang jeg kommer på noe interessant så skal jeg skrive et innlegg.

klem

Synes også det er liten aktivitet her inne.Men noen av oss har fått streng beskjed om å ikke publisere opplysninger på nettet fordi dette kan "skade" ens egne saker. De lukkede forumene har jeg ikke kjennskap til, men synes det er leit at folk ikke er aktive her inne lengre,det er mange ting en lurer på i en adopsjonsprosess og for min egen del vegrer jeg meg for å "lufte" tanker i dette forumet.

Mvh

Gjest anonym i kveld

Jeg er enig med deg i at aktiviteten her inne har dabbet betraktelig av. En grunn kan være at noen har flyttet til andre forumer, men en grunn kan også være at flere ikke ønsker å dele så mye på et så åpent forum som dette. For oss som er i adopsjonsprosessen så finnes det lukkete grupper hvor vi nok deler mer og er mer åpne med informasjon. Veldig synd egentlig, for jeg vi trenger gode debatter og spørsmål i det åpne rommet også.

Når det gjelder forum "Ønskebarnet", så opplever jeg ikke så stor vilje til debatter der. Folk leser, men svarer og deltar kanskje ikke så mye. Det er mest et forum for konkrete spørsmål om adopsjonsprosessen og trøst meg litt i en frustrerende ventetid, samt hurra nå er vi der og der i prosessen.

Kanskje flere av oss skulle ta ansvar og dra i gang litt debatter her igjen. Jeg skal prøve. Neste gang jeg kommer på noe interessant så skal jeg skrive et innlegg.

klem

Jeg er en som er innom her og leser av og til, men ferdes nok mest på Ønskebarn. Vi er mange adoptanter, i prosess og ferdig med prosess - og uansett har vi alle også ulike behov, som dekkes gjennom ulike fora. For min del så trives jeg godt på Ønskebarn. Synes jeg fikk gode råd og tips på veien mens jeg var i aktiv prosess, og nå mens jeg venter og venter så føler jeg et godt samhold blandt andre ventere.

Grunnen til at jeg falt mer for Ønskebarn i steden for DOL er også layout på sidene, det er jo smak og behag, og jeg vet mange synes det er for mye farger og smilier. Jeg synes også tidligere at det var en mer ubehagelig tone her på DOL, som det var noen enkeltpersoner som sto for. Det var også viktig da jeg valgte meg favorittfora.

Så kan man jo kanskje synes at Ønskebarn ikke har debatter og at det bare er "gladmeldinger "eller "klapp på skulderen og hold ut" innlegg der - det er det jeg har mest behov for akkurat der hvor jeg er i prosessen - nemlig i den lange "vente på Kina-tildelingskøen". Og debatter - de finnes på Ønskebarn også.

Sundt med flere fora, synes jeg - så jeg er absolutt enig i at det er synd at DOL ikke har mer aktivitet enn det er her for øyeblikket.

Gjest en tidligere bruker:-)

Synes også det er liten aktivitet her inne.Men noen av oss har fått streng beskjed om å ikke publisere opplysninger på nettet fordi dette kan "skade" ens egne saker. De lukkede forumene har jeg ikke kjennskap til, men synes det er leit at folk ikke er aktive her inne lengre,det er mange ting en lurer på i en adopsjonsprosess og for min egen del vegrer jeg meg for å "lufte" tanker i dette forumet.

Mvh

Jeg vet at det fra tid til annen opererer en kverulant/er her på forumet. At det kan være en årsak til at folk holder seg borte.

Men jeg skjønte ikke det du sa om at du/dere/vi? har fått streng beskjed om ikke å legge frem opplysninger her inne.

Hvem har sagt det?

Jeg har som sagt før,likt å være anonym fra tid til annen. Det er for å beskytte meg selv og familien min.Nettopp fordi det er så "gjennomsiktig" her inne.

Det er veldig synd at det er blitt slik at man ikke "får lov" til å svare på,eller stille relaterte spørsmål angående adopsjon og adopsjonsprosessen.

Huff,dette var leit!!

Jeg vet at det fra tid til annen opererer en kverulant/er her på forumet. At det kan være en årsak til at folk holder seg borte.

Men jeg skjønte ikke det du sa om at du/dere/vi? har fått streng beskjed om ikke å legge frem opplysninger her inne.

Hvem har sagt det?

Jeg har som sagt før,likt å være anonym fra tid til annen. Det er for å beskytte meg selv og familien min.Nettopp fordi det er så "gjennomsiktig" her inne.

Det er veldig synd at det er blitt slik at man ikke "får lov" til å svare på,eller stille relaterte spørsmål angående adopsjon og adopsjonsprosessen.

Huff,dette var leit!!

Dette har ingenting med kverulanten å gjøre,men noe med at vi kanskje ikke er så anonym som man tror her inne. Men det er kanskje andre årsaker til at folk ikke er så aktive lengre?

Annonse

Aktiviteten er nok ikke som det var for ca 1 år siden.

En periode takket flere for seg her. Mange er nok på forumet til Ønskebarn.

Jeg må nok selv ta litt ansvar for å få opp antall innlegg her, for jeg lesere MYE mer enn jeg skriver selv.

DOL passer meg bedre enn forumet til Ønskebarn, men jeg skriver nok mer der. Det er liksom der aktiviteten er for tida.

DOL er kanskje litt for "sterilt" for dem som er glad i smilyes. Jeg er glad for å slippe dem.

Jeg har vært med her fra begynnelsen i 1999, og har sett mange komme og gå. Mange forsvinner når de ikke lenger er i prosess med å få barn. Når man har hengt med en stund er det også mange spørsmål og problemstillinger som er "gjengangere" og man orker ikke engasjere seg like mye hver gang.

Vi har vært gjennom flere runder med kverrulanten "MJ" her inne, det kan være ganske ødeleggende når det står på. Mange meldte seg også ut etter at en fagperson med tilknytning til DOL ganske useriøst påsto at adoptivforeldre var spesielt hårsåre.

Ellers så virker det som det ofte blir en motsetning mellom "gruble og diskutere"-avdelingen og "smile og kose"-avdelingen. Selv tilhøre jeg dem som gjerne vil diskutere problemstillinger som er felles for adoptivbarn, uten at det betyr at man stempler alle adoptivbarn som "problematiske".

Vel, dette er min personlige oppsummering etter snart 8 år med DOL adopsjon. Jeg synes også det har vært alt for liten aktivitet og engasjerende innlegg her for tida - men klarer allikevel ikke helt å la være å kikke innom...

Gjest også en tidligere bruker

Hvem har sagt det?

Huff,dette var leit!!

Adopsjonsforeningene leser også på DOL. Det er vel noe med det, tror jeg.

Synd det er blitt dødt her, sånn sett. Det er mange som ønsker å bli adoptivforeldre og søker informasjon på nettet. Vi var selv i den fasen for 9 år tilbake, og fant DOL og ble her fordi det var så gode debatter og man fikk alltid svar når man lurte på noe. Klart nye adoptanter kan melde seg inn i lukkede fora, men terskelen er nok litt høyere for å bli medlem der i en tidlig fase av adopsjonsprosessen.

Ja aktiviteten har blitt lavere her. Ønskebarn får ha noe av "skylden". :o) Jeg liker begge forumene jeg. Ønskebarn er noe "snillere" og det tåles ikke så tøffe debatter der inne har jeg sett. Egentlig litt synd, men det er nå den linjen de har lagt seg på, så det får vi heller respektere. Her inne håper jeg at det fremdeles kan debatteres litt mer uten at noen blir "såra og vondbråtne" og tar alt så personlig. Jeg har alltid likt godt den friske tonen her på DOL.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...