Gå til innhold

Vaksiner paa 1-aaring i Uganda

Anbefalte innlegg

Vi er en familie som for tiden befinner oss i Uganda. Minstemann er snart 13 maaneder. I Norge begynte hun paa det ordinaere vaksinasjonsprogrammet paa helsestasjonen, og har tatt to vaksiner av henholdsvis infanrix og prevenar, foerste gang i juli og andre gang i slutten av september 2006. Vi hadde planlagt aa ta den siste foer vi reiste hit, like foer hun fylte 11 maaneder, men helsesoester mente det var for tidlig i forhold til naar de andre vaksinene var tatt. Vi fikk derfor med oss vaksinene for aa sette dem her. Naa har jeg oppsoekt sykehus for aa gjoere dette. Men legen mente det ikke var forsvarlig aa bruke denne vaksinen, siden den ikke hadde staatt kaldt hele tiden. Han foreslo aa sette tritanrix stedet for infanrix. Jeg valgte aa vente fordi jeg er usikker paa om dette er heilt greit. Tritanrix vaksinerer ogsaa mot hepatitt-B, noe hun allerede er vaksinert mot, men mangler poliokomponenten som er i infanrix. Vi planlegger ogsaa aa reise hjem paa ferie i juni og juli. Vi kan altsaa enten vaksinere henne med de vaksinene jeg har med hit, den vaksinen legen her foreslo, eller vi kan vente med aa vaksinere henne til vi kommer hjem. Hvilket alternativ synes du vi boer velge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274549-vaksiner-paa-1-aaring-i-uganda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...